Ik ben iets (te) vroeg begonnen met de bonen van coffeexperts omdat ik niks anders meer had.
Eerste wat mij opviel is de kleur, niet eerder zo een lichte kleur gezien met Braziliaanse bonen. Ik denk dat het tussen een lichte tot medium branding zit. Achteraf bedenk ik nu ook dat deze bonen eigenlijk het beste tot zijn recht komen bij 2 weken rust. Ik kreeg vanaf dag 7 rust haast geen consistentie in de uitloop en de smaak kwam er voor mijn gevoel niet helemaal uit.
Vandaag (dag 11 na branding) heb ik pas echt de smaak te pakken en dit zou wel eens mijn persoonlijke favoriet kunnen worden. Een soort van butterscotch smaakje, vol en romig. Geen zuurtje of iets pittigs maar gewoon vol zoet. Lijkt uiteraard op de klassieke Braziliaanse profiel maar het heeft wat andere tonen wat ik zo nu niet even zou kunnen benoemen. De brander zelf benoemd dingen als gedroogd fruit, Kruidig, Zwarte Thee, Lavendel en Vanille maar ik herken alleen een vleugje vanille eruit en de rest niet. De afdronk vind ik bijzonder in vergelijking met andere bonen en kan dat niet echt anders omschrijven als licht en zacht.
Ik kreeg het beste resultaat met de vst 18 gram erin op een ratio van 2,2 tot 2,4.
Re: Loring
91 Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs