Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

96
Die extra dikke ringen die er voor 95% om zitten (een opening) houden de flow / infusie naar de puck door de 4 gaatjes wat tegen, maar waarom dat is, vraag ik me af. Misschien moest er minder water tussen de bovenste ringen zitten? Voor de temperatuur lijkt het me niet uit te maken. Ook apart dat er een extra ronde ring in 'vouw' van de bovenste ring zat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

98
bobbee schreef:Gaaf om te zien! En ook verassend dat er een grote zwarte seal om de sleeve zat in de dubbele wand. Zelfde groep verder als de Londinium maar die sleeve dus niet. Is daar iets meer over te vertellen? Het nut ervan etc
Of is dat te vroeg om te vragen?
De sleeve is volgens mij wel gelijk maar bij kvdw vonden ze het kennelijk zinvol om dat ‘kanaal’ waar de vier gaatjes in zitten zoveel mogelijk op te vullen. Misschien zodat er zo min mogelijk water in kan blijven staan?

100
Haha, ja dit zijn de vragen maar het antwoord is nog gissen blijkt. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk als verklaring voor komt!

Ik denk, en dat is geen gok, dat het de inspuiting wat tempert zodat de puck niet omgespit wordt door de kracht van het water of misschien blijft er wat water achter in de groep na een extractie door het ding waardoor de temp met shotjes achterelkaar wat stabieler blijft. Ik kan het echter niet onderbouwen of het überhaupt een logische gedachte is. Spannend wel!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!