Re: Man en mes

91
Mooi mesje hoor!

Na het bekijken van een video hoe een amerikaan een nieuw japans koksmes nog even naar de next level sleep (echt scheermes scherp) en hierna een 'europees' mes pakte en de achterkant schuin maakte inspiratie op gedaan om mijn holle sabatier te vernaggelen. Ja hij is scherp, minder hol en de snijrand ziet er niet meer uit maar het functioneert.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: Man en mes

93
Vandaag spontaan een mesje gekocht. Op het werk gebruik ik altijd een breekmes om folie van palletten te snijden ed. Maar ik vind dat zo een rommel dat ik al even met de gedachte speelde om iets te kopen om zo'n onding te vervangen. Vandaag moest wat sleutels laten bijmaken en die winkel verkoopt redelijk wat messen en van het één komt dan het ander.
Het is een simpel mesje van Buck geworden. Niet te groot en niet te klein, licht en mooi afgerond zodat het niet stoort in mijn broekzak.


Afbeelding
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Man en mes

97
Fijn bezig geweest!

Ik vind de 'Spyderco sharpmaker' vaak al erg effectief met daarna een 'stropping' op een plankje of stukje leder met diamant-spray.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Man en mes

98
Dat is nou handig als je envelop wilt openen. Ik doe het nu vaak met mijn vinger, de enveloppe openen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Man en mes

100
bobbee schreef:Dat is nou handig als je envelop wilt openen. Ik doe het nu vaak met mijn vinger, de enveloppe openen.
vlijmscherp is juist minder fijn voor papieren post, heb ik gemerkt. Voor je daar erg in hebt snijd je niet slechts de veloppe maar ook ook de brief aan flarden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino