Wat mij opvalt is dat de druk al iets oploopt voordat de PI volledig is. Tenminste je ziet dat het water nog niet aan de onderkant van het bakje is.
Dat komt denk ik doordat de flow nog iets langzamer had gekunt. Maar niet al te beste maling / distributie kan ook de oorzaak zijn. Dat keihard drukken en draaien met die tamper slaat ook nergens op, gekke Italiaanse flair....
Re: Lelit Bianca
92Ja altijd weer dat verbeten tampen alsof je leven er van afhangt
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
93‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
94Leuk te zien, grappig hoe ze draaien en tampen en vervolgens met zulke klappen het portafilter proberen in te draaien dat die puck er ongetwijfeld niet lekker van wordt. Ook zeer low-res filmpje lijkt het.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
95Volgens mij snapte de tamperaar niet helemaal hoe dit doorzichtige filterbakje in het net zo vernuftige portafilter moet zitten voordat je hem met stijl en klasse in Bianca kunt draaien. Of het was nog maar zijn eerste keer, dat kan ook! Want het ging een beetje stuntelig. Misschien waren het de zenuwen daardoor of omdat hij moest presteren met de camera op zijn snuffert.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
96Ja de zenuwen speelden parten denk ik.
En het aandachtig bestuderen van de zachte natte platte drol van de puck op het einde is ook een klein beetje nutteloos.
Gewoon, zonder zorgen een verrukkelijke kop koffie zetten en met die drukregelaar laten zien hoe je daarmee met een breed scala aan brandingen heel lekker kunt werken, dat zou nuttig wezen.
Eventueel met dat transparante portafilter het verschil tonen tussen pre-infusie onder lage en hogere druk, en extractie, door middel van een close up met hoge resolutie high speed camera.
Nu hebben ze een primitieve camera, een pracht machine en een mooi kijkinstrument maar geen idee wat ermee aan te vangen.
En het aandachtig bestuderen van de zachte natte platte drol van de puck op het einde is ook een klein beetje nutteloos.
Gewoon, zonder zorgen een verrukkelijke kop koffie zetten en met die drukregelaar laten zien hoe je daarmee met een breed scala aan brandingen heel lekker kunt werken, dat zou nuttig wezen.
Eventueel met dat transparante portafilter het verschil tonen tussen pre-infusie onder lage en hogere druk, en extractie, door middel van een close up met hoge resolutie high speed camera.
Nu hebben ze een primitieve camera, een pracht machine en een mooi kijkinstrument maar geen idee wat ermee aan te vangen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
97Over de shot technieken zijn wel al hele mooie filmpjes gemaakt. Camera technisch een stuk beter, andere eigenaar/uploader ook zie ik nu.
98Dat is fraai!!!
99Dat is een mooie machine! word sparen, ben toe aan een upgrade
De molen staat er ook mooi naast, vraag me af of dat van het zelfde niveau is als de Bianca?
De molen staat er ook mooi naast, vraag me af of dat van het zelfde niveau is als de Bianca?
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress
100Nee de molens van Lelit zijn niet erg bijzonder.
Ze malen opzich aardig maar zijn niet erg gebruiksvriendelijk. Dat is de reden dat wij ervoor kiezen enkel de Bianca te verkopen, daar staan we voor de volle 100% achter.
Ze malen opzich aardig maar zijn niet erg gebruiksvriendelijk. Dat is de reden dat wij ervoor kiezen enkel de Bianca te verkopen, daar staan we voor de volle 100% achter.