Re: Latte art fotos

932

gilleko B. schreef:Het gaat steeds beter met de stoomspuit

Afbeelding
Mooi!

Trouwens, ik heb het regenboog kannetje teruggestuurd. Het deed niet veel tov andere kannetjes omdat de tuit niet spits genoeg uitloopt. Had zelfs het gevoel dat het minder goed werkte.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

933
Ik zelf val toch terug op de Motta kannetjes. De kannetjes van De Longhi en Lamarzocco, daarvan zijn de handvatten erg klein. Ik heb geen grote handen, maar de kannetjes pakken erg moeilijk beet tot zelfs branden van je fikken als je je vingers erom heen plaatst. De dunne tuit lijkt handig maar heb toch liever de bredere van Motta. De laatste foto gewoon met een Motta.

934
Motta is inderdaad prima, ik heb een kleine voorkeur voor de ilsa anniversario kannetjes. Momenteel heb ik er 2 maten van.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

935
gilleko B. schreef:Het gaat steeds beter met de stoomspuit
Afbeelding

Afbeelding

Schitterend! Hier blijven de Motta kannetjes ook favoriet. Ben onlangs geswitcht naar de 4-gats stoomtip, met iets minder druk in de stoomboiler. Bevalt goed! Vandaag aan de halfvolle melk, bij gebrek aan volle. Schuimt toch echt anders op en stuk minder lekker.

Kopje was wat te snel vol, en ik had een kleien afwijking naar links vandaag
Afbeelding
.
Afbeelding

938
Warheart schreef:
20220413_132817.jpg
Slaat weer helemaal nergens op, die vorm haha. Ga toch maar eens kijken naar een beter kannetje, waarmee ik vooral wat beter rakelings over "de Canvas" heen kan.

Maar ach, de smaak is heel best!
Haha, leuk om te zien! Dit soort creaties zie ik ook in mijn kopjes. Het gaat de smaak maar als het er leuk uitziet, draagt het bij aan de feestvreugde.
Ik zal me er bij neer moeten leggen dat het moderne kunst zal blijven. Dan maar alleen super lekkere koffie…

939
bobbee schreef:Motta is inderdaad prima, ik heb een kleine voorkeur voor de ilsa anniversario kannetjes. Momenteel heb ik er 2 maten van.
Met die Ilsa kannetjes kan ik binnenkort oefenen. Een koffievriend heeft ze tot een liter toe. Zien er erg mooi uit. Zit ook een gewicht an.

Afbeelding