Allereerst, ik ben een simpele espresso drinker, ik gebruik altijd dezelfde zuid Italiaanse bonen en ben een (zeldzame?) liefhebber van robusta en heb verder niet heel veel verstand van de machine zelf.
Ik heb al aan aantal jaar een Bezzera Strega, de R versie, dus zonder pomp en zonder tank, direct aangesloten op de waterleiding met filter ertussen.
Nu ging dit altijd helemaal prima, echter ben ik tijdelijk verhuisd van de begane grond in Amsterdam met een prima waterdruk naar 3 hoog in Amsterdam met een stuk mindere waterdruk (wel met hydrofoor)
Mijn Bezzera kan hier niet helemaal mee omgaan lijkt. Ik weet niet precies wat het verschil in druk is, maar voorheen als ik de lever naar beneden haalde dan duurde het 1 a 2 seconden totdat de eerste koffie eruit kwam. Nu kan ik hem naar beneden laten en er komt niets, haal ik dan de lever omhoog dan komt halverwege de 'tegendruk' waar dit voorheen vrijwel direct was.
Ik heb al geprobeerd mijn maling en alles aan te passen maar het lijkt erop dat ik er geen normale espresso meer uit krijg.
Nu zag ik al een hoop mensen hier met een Strega, iemand misschien advies? grotere hydrofoor? Peter mod om een pomp in te bouwen? is er een mogelijkheid om de druk in de machine af te stellen?
Ik ben verhuisd omdat mijn eigen huis verbouwd gaat worden het is dus maar voor 1,5 jaar waar ik waarschijnlijk een nieuw apparaat zal aanschaffen nadat ik terug verhuisd ben, maar die gehele tijd zonder espresso gaat nu al niet goed

Alvast bedankt!