Nu halen we denk ik allemaal het mandje uit de portafilter, boenen de portafilter schoon, boenen het mandje schoon, al of na een tijdje in een sopje voorzien van Cafiza te hebben gelegen. Heb intussen al mijn portafilters van houten hendels voorzien. In verband daarmee heb ik maar eens de spouts van de kop gehaald. Tja dah was ff schrikken (in een sopje met cafiza laten sudderen is klaarblijkelijk niet genoeg). Nog een reden om bottomless te gaan. Vraag, in hoeverre schroeven we nu die spouts eraf bij het schoonhouden?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Re: Onderhoud portafilter
2Ik maak ze zeer regelmatig schoon (spoelen na elke sessie + 1x in de week in de Cafiza) en dan koekt het ook niet aan...
dus...
3Ik schroef ze er voortaan uit. Ga mijn stukje Loire opmaken
4Ik zie nu dat dit te koop is, een tuitenrager, ook voor de stoompijp] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met TapatalkMarcje schreef:Ik maak ze zeer regelmatig schoon (spoelen na elke sessie + 1x in de week in de Cafiza) en dan koekt het ook niet aan...
5Spouts haal ik twee x per week los.Net als de douchekop.Standaard in mijn routine.Schoonmaken met dubro en een borsteltje.Cafiza vind ik weggegooid geld.Dubro staat er altijd en werkt zeer goed.
6Ah de Loire.gilleko B. schreef: za 22 jun 2019, 19:01 Ik schroef ze er voortaan uit. Ga mijn stukje Loire opmaken
Het glooiende landschap,de Chateauxs ,de lieflijke dorpjes .....en de zure wijnen.
7Was gewoon in Rotterdam met een wijn uit Sancerre, mooie wijn, sauvignon blanc, gras, passievrucht.Heerlijk bij warm weer.cremalover schreef:Ah de Loire.gilleko B. schreef: za 22 jun 2019, 19:01 Ik schroef ze er voortaan uit. Ga mijn stukje Loire opmaken
Het glooiende landschap,de Chateauxs ,de lieflijke dorpjes .....en de zure wijnen.
8Aha.Ben zelf meer van de blonde jongens.(die met een schuimkraag bedoel ik )gilleko B. schreef: vr 28 jun 2019, 15:33Was gewoon in Rotterdam met een wijn uit Sancerre, mooie wijn, sauvignon blanc, gras, passievrucht.Heerlijk bij warm weer.cremalover schreef:Ah de Loire.gilleko B. schreef: za 22 jun 2019, 19:01 Ik schroef ze er voortaan uit. Ga mijn stukje Loire opmaken
Geen wijnkenner.Maar ken ze van de vakanties van vroeger.Zuur is wat me bij is gebleven.
9ik ook hoorcremalover schreef:Aha.Ben zelf meer van de blonde jongens.(die met een schuimkraag bedoel ik )gilleko B. schreef: vr 28 jun 2019, 15:33Was gewoon in Rotterdam met een wijn uit Sancerre, mooie wijn, sauvignon blanc, gras, passievrucht.Heerlijk bij warm weer.cremalover schreef: Ah de Loire.
Geen wijnkenner.Maar ken ze van de vakanties van vroeger.Zuur is wat me bij is gebleven.
10Ooh lekker!!!gilleko B. schreef:ik ook hoorcremalover schreef:Aha.Ben zelf meer van de blonde jongens.(die met een schuimkraag bedoel ik )gilleko B. schreef: vr 28 jun 2019, 15:33 Was gewoon in Rotterdam met een wijn uit Sancerre, mooie wijn, sauvignon blanc, gras, passievrucht.Heerlijk bij warm weer.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!