Ervaring nul komma nul maar bereid om er tijd in te stoppen, te leren, accepteren en proberen.
Tot voor kort waren we op zoek naar een Jura, in mijn omgeving volgens velen de absolute aanrader qua smaak en beleving.
Inmiddels ben ik er, door dit forum achter, dat ik helemáál geen (Jura) volautomaat moet hebben

Na mij enige weken volop ingelezen te hebben, mij geworsteld heb door de vele afkortingen, technische verhalen en (voor mij) nogal ingewikkelde materie ben ik tot een keuze gekomen, althans.... de keuze uit 3 verschillende machines.
Ik drink zelf eigenlijk alleen latte en cappuchino evenals onze zonen, manlief het liefst gewoon koffie.
Nu moeten we wel zeggen dat we de espresso vaker willen gaan uitproberen, tot nu toe vonden we die veel te sterk in restaurants of cafés waardoor we dit weinig gedronken hebben en misschien niet goed kunnen oordelen.
Thuis hebben we nu een filterapparaat en een Nespresso, er kan dus heel wat verbeterd worden

Maar áls ik me ergens in vastbijt, wil ik het ook goed doen.... naar verhouding uiteraard. Ik ben er het type naar dat wanneer ik het onder de knie zou hebben, al snel spijt ga krijgen van (te goedkope en daardoor kwalitatief mindere) accessoires die ik heb aangeschaft.
Ik betaal dan liever wat meer.
Ons budget was in eerste instantie rond de € 600,00 (Solis Grind & Infuse Pro op het oog) al dan niet tweedehands. Let wel, ook tóen zat ik nog niet op dit forum te lezen

Inmiddels lach ik me dood om mijn eigen tekortkoming in inzicht op dat gebied en is het budget aardig opgeschroefd

Vandaag ontvangen wij de Niche Zero, toch een goede maler voor een beginner dacht ik zo...
Morgen rijden we naar de andere kant van Nederland voor het aanschaffen van een machine. Ik ben totaal niet technisch, mijn man een beetje maar die is ontzettend precies en nauwkeurig. Onderhoud en enige uitleg van het apparaat zal ervoor zorgen dat deze bij ons een heel goed 'thuis' krijgt.
Van jullie zou ik heel graag het volgende willen weten, namelijk welke tweedehands machine wij voor de langere termijn, het beste kunnen aanschaffen. (Welke is vooral goed met melk, de levensduur, de onderdelen, onderhoud, niet onbelangrijk het gebruik).
1. BFC Junior Extra E61 hx espresso machine gereviseerd - € 790
(ik kan er weinig over vinden op internet tenzij Junior Extra hetzelfde is als Junior Plus?)

2. Bezzera BZ07DE HX espressomachine gereviseerd BZ07 DE - € 685
3. Vibiemme Junior 2B rvs E61 dubbelboiler gereviseerd - € 875
Is er nog iets waar we op moeten letten, onervaren dat we zijn?
Ik weet, het is kort dag, maar misschien kan en wil iemand ons nog tijdig hiermee helpen.
Alvast bedankt en goed weekend gewenst!
Hartelijke groet, Sylvia