Echt een probleem? Denk van niet. Duurt soms even voor de laatste paar boontjes gepakt worden. Eventueel keer aan- en uitzetten versnelt proces.
Een ander nadeel is dat er ook wat koffierestjes en kleine stukjes omhoog kaatsen en op de rand met schaalverdeling landen onder de rand van de deksel. Probleem? Ook niet echt. Even schoonvegen en klaar.
Op HB gaat het verhaal de ronde dat popcorning ook invloed zou hebben op de verdeling van de deeltjes en daarmee op de doorloop. Waar? Geen idee, maar lijkt me niet zo relevant.
Er zijn inmiddels wat mod's in omloop. Een basket of rubberen schijfje helpt vooral tegen de opspringende brokjes, maar niet echt tegen popcorning. Het plaatsen van een tamper in juiste formaat zonder handvat (idee Bobbee) helpt, maar dat is weer onhandig omdat deksel niet dicht kan en je daarmee de maler niet kan starten zonder de beveiliging te overrulen. Een mooi mod betreft een 3D te printen geleider. Die kan je zo downloaden.
Ik dacht laat ik eens de bonen geleider van de Eureka Atom testen. Die doet het op de Atom niet goed. Maar guess what: Past precies op de as van de Niche en goed formaat! En werkt het? Sowieso nauwelijks nog opspattende koffieresten dus rand blijft lekker schoon. En hij pakt nu zonder moeite de laatste boontjes. Vast niet perfect, maar wel verbetering. Ik zeg dus lekker laten zitten zo