Cafelat siliconen groepring in een Strega

1
Ik heb laatst gepoogd om de rode siliconen ring van Cafelat in m'n Strega te meubelen, maar dat werkte niet goed. Ik kreeg het portafilter niet goed in de kop. Toen heb ik de ring wat dunner gemaakt (zeg van 8.5mm naar plm 7.5mm) en toen paste het nog steeds niet. Ik had de indruk dat de diameter van die groepring iets te groot is voor een Strega, klopt dat? Of zou een E61 ring er wel in moeten passen?
Zijn er mensen bij wie dit is gelukt?
dus...

Re: Cafelat siliconen groepring in een Strega

3
Een e61 rubber zou inderdaad moeten passen maar misschien heb je een rubber ontvangen dat in het verkeerde magazijnbakje is beland. Meet de uitsparing in de groep en de ring even op voor de zekerheid, of zoek naar de opdruk e61 op de bovenkant van de ring.

Een likje vet bovenop en een zetje met een portafilter zonder bakje wil trouwens ook helpen om ze erin te wippen.

Re: Cafelat siliconen groepring in een Strega

5
Bedankt voor de reakties heren! Het moet dus toch passen, met enige liefde.
De vorige heb ik inmiddels niet meer, dus kan hem niet meer nameten, maar ga gewoon even een nieuwe bestellen.

Toevoeging: Ik kom deze set ook tegen in de Cafelat store. Iemand daar ervaring mee? En is de zuiger/cilinder diameter van een Strega hetzelfde als die van de merken die worden genoemd? (Astoria, Brasilia, Bosco, Kees VDW, Londinium, Quickmill)
dus...