Ik heb laatst gepoogd om de rode siliconen ring van Cafelat in m'n Strega te meubelen, maar dat werkte niet goed. Ik kreeg het portafilter niet goed in de kop. Toen heb ik de ring wat dunner gemaakt (zeg van 8.5mm naar plm 7.5mm) en toen paste het nog steeds niet. Ik had de indruk dat de diameter van die groepring iets te groot is voor een Strega, klopt dat? Of zou een E61 ring er wel in moeten passen?
Zijn er mensen bij wie dit is gelukt?
Re: Cafelat siliconen groepring in een Strega
2De rode had ik erin, wel even afvlakken op een schuurpapier tot hij past.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Een e61 rubber zou inderdaad moeten passen maar misschien heb je een rubber ontvangen dat in het verkeerde magazijnbakje is beland. Meet de uitsparing in de groep en de ring even op voor de zekerheid, of zoek naar de opdruk e61 op de bovenkant van de ring.
Een likje vet bovenop en een zetje met een portafilter zonder bakje wil trouwens ook helpen om ze erin te wippen.
Een likje vet bovenop en een zetje met een portafilter zonder bakje wil trouwens ook helpen om ze erin te wippen.
4Het gaat toch om de cafelat silicone groepring? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Strega groepring is zelfde als E61 idd alleen de cafelat ring is net iets te dik.
Strega groepring is zelfde als E61 idd alleen de cafelat ring is net iets te dik.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Bedankt voor de reakties heren! Het moet dus toch passen, met enige liefde.
De vorige heb ik inmiddels niet meer, dus kan hem niet meer nameten, maar ga gewoon even een nieuwe bestellen.
Toevoeging: Ik kom deze set ook tegen in de Cafelat store. Iemand daar ervaring mee? En is de zuiger/cilinder diameter van een Strega hetzelfde als die van de merken die worden genoemd? (Astoria, Brasilia, Bosco, Kees VDW, Londinium, Quickmill)
De vorige heb ik inmiddels niet meer, dus kan hem niet meer nameten, maar ga gewoon even een nieuwe bestellen.
Toevoeging: Ik kom deze set ook tegen in de Cafelat store. Iemand daar ervaring mee? En is de zuiger/cilinder diameter van een Strega hetzelfde als die van de merken die worden genoemd? (Astoria, Brasilia, Bosco, Kees VDW, Londinium, Quickmill)
dus...
6Die silicone ringen voor de zuiger heb ik. Ik heb ze van fransg gehad maar ze zijn net iets te groot. Zitten niet helemaal flush met de zuiger en werkt wel maar niet lekker. Niet kopen dus.
7bobbee schreef: di 01 okt 2019, 13:47 Die silicone ringen voor de zuiger heb ik. Ik heb ze van fransg gehad maar ze zijn net iets te groot. Zitten niet helemaal flush met de zuiger en werkt wel maar niet lekker. Niet kopen dus.
Daar heb ik wat aan, thanks Bob!
dus...
8Strega ringen al kapot?
In mijn groep zit maar een enkele seal en die slijt dus meer dan bij drie ringen.Zit er al 7 jaar in en doet het nog steeds super.

In mijn groep zit maar een enkele seal en die slijt dus meer dan bij drie ringen.Zit er al 7 jaar in en doet het nog steeds super.
9https://www.cafe-kultur.com/collections ... -e61-group
hier heb je ze in 8 en 8,5mm
(maar daar heb je niks aan, ik zie net dat de rode 8mm zijn...)
hier heb je ze in 8 en 8,5mm
(maar daar heb je niks aan, ik zie net dat de rode 8mm zijn...)

Cafelat siliconen groepring in een Strega
10Nee, dat niet, maar kwam ze tegen in de Cafelat store en vroeg me af of het een zinvolle ‘upgrade’ is.
De groepring is wel hard aan het worden en aan vervanging toe.
De groepring is wel hard aan het worden en aan vervanging toe.
dus...