Ik koop al jaren bij Kafko van die grote kalkfilters die je op de aanvoerslang plaats in het waterreservoir.
Ik vervang die filters ca elk half jaar maar ik loop elke keer weer tegen het probleem aan dat er ondanks dat ik de filters eerst laat weken in een bak water er toch veel lucht in zit waardoor het echt wel een maand duurt voordat alle lucht uit de filter is en de pomp alleen water ipv water en lucht hoeft te verpompen.
Het reservoir is niet breed genoeg om met mijn hand erin te gaan waardoor ik de filter niet onder water kan aansluiten. Dit gebeurt dus boven het reservoir waardoor er lucht in loopt. Deze lucht komt er maar moeizaam uit. Kafko suggereert om een ontluchtingsventiel te plaatsen maar door de grote OPV die Peter heeft geplaatst is daar echt geen ruimte meer voor.
Heeft iemand een idee hoe ik voorkom dat die filters vol lucht zitten voordat ik ze aansluit? Ik heb nog een voorraadje liggen dus om ze gelijk af te voeren en voor een andere oplossing te gaan vind ik ook zonde.
Problemen met lucht in nieuw kalkfilter
1Isomac Zaffiro met echte OPV - ECM Casa - in de molen Segafredo Extra Mild