Daar ga je geen spijt van krijgen!
Heel vervelende van de slechte service! Maar fantastisch dat er toch nog bedrijven zijn met het (koffie) hart op de juiste plek!
Laat ik eens uit de doeken doen hoe mijn pve avontuur na een aantal weken verloopt!
Mijn maatstaf is Mijn Bezerra Magica deze hoor ik te overtreffen met de pve..... maar zo eenvoudig is het voor mij niet.
Mijn voornaamste struggle is dat ik met 15 gr / 28 koffie niet uit de voeten kom met de bonen welke ik in gebruik heb( Ben nu met de derde aan het experimenteren). Voor mij, en zeker voor mijn echtgenote was dit te sterk. Fantastisch om de extractie in de kop te zien lopen maar ik liep stuiterend door de woonkamer.
Op dit moment ben ik op 13 / 27 geland en dan waan ik me af en toe op een andere planeet. Een hele mooie volle smaak welke lang blijft hangen.
Voornaamste probleem met minder koffie in de basket is dat je moet oppassen dat je de puck onder vacuüm niet kapot maakt bij een tweede pull en aldus de extractie verstoort.
Ik moet er bij zeggen dat ik van donkere bonen hou. De licht gebrande met zuur tinten past mij niet zo goed.
Om dan maar helemaal in de kerk te vloeken zijn het altijd melkdranken (espresso macchiato / cappuchini) en dan moet er ook nog suiker bij
Praktisch probleem waar ik tegen aan loop is dat het peilglas lastig af te lezen is. Ik zal het peilglas misschien eens wat draaien waardoor het licht onder een andere hoek op het rode lijntje valt.
Daarnaast lijkt het soms of ik een lichte ijzer smaak ruik/proef (ook bij het stomen) welke ik niet kan thuisbrengen.
Het is bijzonder aangenaam dat hij snel op temperatuur is.
Met de juiste stoom nippel is ook stomen goed te doen. Deze was bij mijn machine al aangepast naar een enkel gats nippel.
In zijn algemeenheid moet ik echter zeggen dat ik melk stomen nooit echt gemakkelijk heb gevonden! Het heeft mij toch heel wat melk gekost om dit onder de knie te krijgen. Ik heb lange volle melk gebruik maar tegenwoordig halfvolle.
Voor 2 capuchinni gebruik een 500 ml motta kan, voor één een 250 ml (al wordt dit snel een geknoei, 350 ml zou wellicht handiger zijn.
Enfin ik experimenteer lekker verder.
Succes!!!! en fijne feestdagen!