Hallo allemaal,
Na wikken en wegen zet ik hierbij toch mijn Aurora Brugnetti hendelmachine te koop. Ik heb bloed, zweet en tranen in de restauratie gestoken, maar deze machine hoort niet op zolder te staan maar te stralen en te zingen in de keuken. Het leven is soms hard, maar de Aurora is door mijn nieuwste acquisitie van haar troon gestoten. Redelijk uniek aan deze machine is dat hij uitgerust is met een echte warmtewisselaar. Dus geen dipper en geen thermosyphon. Het grote voordeel is uiteraard fris water in de groep.
De machine is volledig gerenoveerd:
1) Frame en omkasting zijn gepoedercoat (kast is in RAL3005);
2) Een Sirai pressostaat geinstalleerd icm met nieuwe bedrading;
3) Heel veel chroomwerk vernieuwd;
4) Professioneel polijstwerk aan het RVS;
5) Alle dichtingen en pakkingen vernieuwd;
6) De boiler en flens laten glasparelstralen;
7) Een boiler autofill geinstalleerd (erg handig!);
8) pilotlampjes geinstalleerd;
9) Nieuwe pootjes geinstalleerd;
10) Zwenkbare theepijp en stoompijp geinstalleerd;
11) Veer vernieuwd;
12) Nieuw stoomventiel en vacuumbreaker;
13) Twee filterdragers (waaronder een naakte).
14) Veel reserveonderdelen zoals het warmte element etc;
15) Ik vergeet vast nog wat...
De machine is in april 2017 bij mij in bedrijf gegaan en heeft sindsdien iedere dag probleemloos gefunctioneerd. Uiteraard is de machine altijd bedreven met onthard water (de machine moet op vastwater worden aangesloten).
Persoonlijk ben ik van mening dat deze machine tot de beste espressomachines behoort die tot op heden op de markt zijn verschenen. Omdat de machine vrij zeldzaam is en in prachtige staat is de vraagprijs 1475 euro (en een goede Kerst gegarandeerd).
Cheers, TY
[VERKOCHT] Aurora Brugnetti hendelmachine izgst
1
Laatst gewijzigd door turboyeast op zo 23 feb 2020, 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk