Overdenkingen van een beginner

1
Hej!

Ik ben een beginner hier en in de "koffiewereld". Maar ben me nu wel op de espresso machines en koffiemolens aan het oriënteren. De grootste vraag die op dit moment speelt is of ik een nieuwe machine of een 2de hands moet kopen. Die vraag kunnen jullie niet beantwoorden, dat weet ik , maar toch wil ik hem proberen voor te leggen:

Ik drink op zich veel koffie, maar dat is vooral op mijn werk... Nou ja, "koffie" is wel een errug groot woord, maar het is zwart en het is warm. Is dat genoeg om het koffie te noemen, tsja... Het is gevriesdroogde koffieprut uit een DE automaat, waar dan iets van chemisch achtige melk doorheen gemixt wordt en dat heet dan cappuccino... :cry: Nou ja, bij gebrek aan beter drink ik dan dus liever die versneden koffie dan de gewone, want dat is helemaal niet te drinken. Thuis drink ik dan bijna nooit koffie, maar thee. Net als mijn vrouw, want die drinkt nml geen koffie, alleen af en toe koffiechoco van Senseo. :? Dus voor de hoeveelheid koffie die ik thuis drink of met een goede espresso machine denk thuis te gaan drinken, is het eigenlijk heel veel geld wat je uitgeeft hiervoor. Ik denk nml iets van 10 a 15 kopjes per week thuis te gaan drinken, waarvan minimaal de helft cappuccino.