Kraan smeren Faema lambro/e61/president

1
Ls,
Ik heb gemerkt dat ik vrij frequent de stoomkraan moet smeren van mijn Faema Lambro. Het gaat hier om een ingreepje met siliconenvet van ongeveer 1 keer per maand. Daarna gaat de stoomkraan beduidend stroever lopen.
Is dit herkenbaar voor andere bezitters?

Vraag dus: hoe vaak zet jij je kraan in het vet? (Graag letterlijk interpreteren, het is geen verwijzing naar een figuurlijke handeling...).

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: Kraan smeren Faema lambro/e61/president

5
turboyeast schreef:LS.,
Meer ter kennisgeving: ik ga eens een poging wagen met Molykote 111 (tip van onze transatlantische vrienden).
Hoe bedoel je tip van transatlantische vrienden?
Molykote advies circuleert hier al vanaf het prille begin voor zover ik weet.
Afbeelding

Je hebt dus goed silicone vet in handen.
Wat gebruikte je momenteel dan?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
bobbee schreef: Hoe bedoel je tip van transatlantische vrienden?
Afbeelding

Ha Bob,
Ik kwam inderdaad eea tegen over Moly111, maar niet specifiek over het smeren van kranen. Zelf gebruik ik Ascaso siliconenvet...eigenlijk redelijk beproefd, maar ik denk dat het onvoldoende visceus is voor de stoomkraan van mijn Faema.
Ik heb de kraan nu in de Moly111 gezet en eens kijken hoe lang-ie lekker blijft lopen.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

7
turboyeast schreef:
bobbee schreef: Hoe bedoel je tip van transatlantische vrienden?
Afbeelding

Ha Bob,
Ik kwam inderdaad eea tegen over Moly111, maar niet specifiek over het smeren van kranen. Zelf gebruik ik Ascaso siliconenvet...eigenlijk redelijk beproefd, maar ik denk dat het onvoldoende visceus is voor de stoomkraan van mijn Faema.
Ik heb de kraan nu in de Moly111 gezet en eens kijken hoe lang-ie lekker blijft lopen.
Cheers, TY
Ok!
Ik gebruik het ook intern voor de stoomkraan van de pavoni maar eerder ook voor alles wat gesmeerd moest worden in de strega.
Het is lekker dik en stevig silicone vet, goed voor alles. Goed spul.

Succes!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!