De zegeringtang

1
Een zegeringtang. Je kunt 'm maar beter in huis hebben, dan grijp je nooit mis. Ik had er nog nooit van gehoord maar zodra ik die naam hoorde zeggen wist ik dat ik er een hebben moest. De naam van het ding klinkt als de opening van een slagwerk-compositie, de 'zeeg' van een kwast over de snaar-drum, een rinkelende slag langs een snoer bellen en "TANG!", iedereen zit rechtop, het spektakel is begonnen.

Heb je zoiets bij de hand, dan kan het nog goed van pas komen, indien je bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, de borgring binnenin de zetgroep van een La Pavoni los wil krijgen. Dan is dat een fluitje van een cent terwijl je anders héél raar staat te kijken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: De zegeringtang

2
Ja, dat is zeker een handig stuk gereedschap.
Iets dat je waarschijnlijk niet vaak nodig hebt. Maar áls het dan zover is, dan ben je blij dat het hebt.
De naam zegeringtang was mij onbekend (weer wat geleerd), maar ik heb dan ook een el cheapo ‘borgveertang’ in mijn gereedschapskist.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: De zegeringtang

4
Wat je zegt, een echt goede lagertrekker zou ik ook nog eens willen hebben. Gewoon, voor als het eens ter sprake komt, als ik bijvoorbeeld eens bij een uitvaart ben van iemand van wie ik de familie- en vriendenkring niet goed ken en ik zit met vreemden aan de cake en koffie. Dan weet je vaak niet wat je moet zeggen en als iemand dan begint over een lagertrekker, dan kan ik meteen zeggen dat ik er ook zo een heb liggen, en vaak is het ijs dan gebroken, worden er al snel adressen uitgewisseld en soms zelfs vakantieplannen gemaakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino