Onthardingszakjes geschikt voor Pavoni?

1
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die onthardingszakjes in combinatie met een Pavoni gebruiken. Kan dat überhaupt? Ik wil kalk aanslag voorkomen en lees dat met een Brita waterkan de hardheid maar iets omlaag gaat. Onthardingszakjes moeten beter werken, maar ik kan niets vinden over het gebruik daarvan in een Pavoni.
Laatst gewijzigd door Brahimski op zo 18 okt 2020, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Onthardingszakjes geschikt voor Pavoni?

7
Brahimski schreef: ma 19 okt 2020, 10:39 Maar wat gebruiken jullie hier dan voor de Pavoni? Allemaal Brita of gewoon niets en af en toe ontkalken?
Ik gebruik de BWT-versie van de Brita-kan, en als er een onderhoudsbeurt is wordt er ook ontkalkt, indien nodig pressostaat vervangen en dergelijke.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Onthardingszakjes geschikt voor Pavoni?

8
Brahimski schreef: ma 19 okt 2020, 10:39 Maar wat gebruiken jullie hier dan voor de Pavoni? Allemaal Brita of gewoon niets en af en toe ontkalken?

Alleen maar kraanwater.
Ik ververs (tot op heden) nooit, maar vul het water aan.

Woon dan wel in Amersfoort, waar het water redelijk zacht is. :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60