Voorstellen en ideeen

1
Hoi allemaal,

Ik ben Eric en heb wil graag een espresso machine aanschaffen.
Met een beetje Googlen kom je al snel op dit forum waar ik na het lezen van de vele onderwerpen steeds blijer en enthousiaster wordt van jullie bezieling over koffie :D
Ik heb nu een jaar of 4 een deLonghi EC685 en drink hiermee 's ochtends mijn dagelijks cappuccino en af en toe een espresso. Nu vind ik de 'chroombakken' een sieraad voor de keuken en aangezien in in maart ga verhuizen met een grotere keuken wil ik een echt bakkie kunnen zetten. :lol:

Qua machine dacht ik aan een Bezzera. Waarom? Ik ben een beetje kortzichtig, hij is Italiaans en daar weten ze van koffie. Natuurlijk vind de machine er ook mooi uitzien, de push/go knoppen lijken mij met name erg handig. Ik begon bij een BZ10 maar zit nu met mijn gedachte bij een Magica of Mitica. De reden hiervoor is de zetgroep. Zoals ik hier lees is daar beter mee te experimenteren. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de Mitica omdat het vullen van het waterreservoir makkelijker gaat.

Ik wil dus graag een nieuwe machine met een prijs van max €1500,- Daarbij heb ik nog niet nagedacht over een maler. Ik begrijp dat ik daar ongeveer 1/3 van de machine voor mag rekenen.

Ik lees graag jullie adviezen!

Groet,
Eric

Re: Voorstellen en ideeen

2
Ericcc schreef: ma 07 dec 2020, 10:50 Qua machine dacht ik aan een Bezzera. Waarom? Ik ben een beetje kortzichtig, hij is Italiaans en daar weten ze van koffie.
ja dat is een beetje kortzichtig ;-) dus daar kun je ook meteen weer vanaf stappen.

er zijn veel draadjes/discussies met allemaal antwoorden op precies dezelfde vraag van diverse mensen op het forum dus vermoedelijk kom je er wel uit ;-)

Indien je op rij-afstand van Hoogersmilde woonachtig bent kun je ook eens bij www.kafko.nl langs rijden. De Rocket wordt ook in Italië gemaakt, dus dat is alvast goed!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
Welkom. In feite kun je met elke e61 machine van de 'bekende merken' (Rocket, Bezzera, ECM, etc) een prima bakkie zetten. Er zullen wel wat verschillen zijn in bv de lengte van de flush, maar dat moet je zowieso een beetje onder de knie krijgen, dus dat spreekt m.i. niet voor de een of de ander.
Draaiknoppen vs joysticks is idd een goed punt van afweging. Is persoonlijk, maar goed om daar over na te denken.
Ik ben destijds ook bij een Mitica uitgekomen vanwege de joysicks en omdat ik het vullen van de Magica minder vond. Het belangrijkste is dat je een machine koopt die 'het' helemaal is voor jou.

Later ben ik naar een Strega overgestapt, en er zal ooit ook wel weer een andere machine komen.
Ergo, koop wat je mooi vind. En ik denk dat je met een goede molen en verse boontjes geen buil kunt vallen aan een Mitica.

Als maler is bv de veelgenoemde Eureka Specialita een goede keus, of de Niche zero als je wilt single dosen.

Succes!
dus...

5
Dank jullie wel!
:D Twijfelen heb ik al gedaan.. van een BZ10 naar een Magica, naar een Unica, naar een Letit MaraX, weer terug naar de Magica en dan nu op de Mitica. Hij staat nog niet op het aanrecht, dus wellicht wissel ik nog wel een keer :lol:

Dank voor de tip voor de maler!