Londinium R24 welke accessoires meebestellen

1
De kogel is door de kerk. Zowel bij mij als bij de EU &GB. Geen extra beperkingen dus ik ga mijn londinium r24 bestellen. Alleen ze verkopen ook een hoop accessoires zoals andere filterbakjes. Gezien het feit dat het uit Engeland moet komen, wil ik liefst meteen mee bestellen wat ik anders toch ga bestellen. Welke accessoires zou ik best mee laten leveren?

Alvast dank voor jullie hulp!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Londinium R24 welke accessoires meebestellen

2
WouterMu schreef: za 26 dec 2020, 19:00 De kogel is door de kerk. Zowel bij mij als bij de EU &GB. Geen extra beperkingen dus ik ga mijn londinium r24 bestellen.
Leuk!

Weer een Londinium erbij.

Een set extra 'group seals' kan wel handig zijn. Voorlopig heb je die niet nodig maar ik vind het prettig altijd een set beschikbaar te hebben zodat ik die niet eerst nog moet bestellen, zodra dat nodig is.

Een extra filterbakje is ook fijn, maar misschien heb je reeds van die filterbakjes, van IMS of VST. En die zijn ook op meer plekken te koop.

Loxeal #4 daar doe je ook járen mee, maar de mijne raakt nu een beetje leeg dus ik bestel die binnenkort bij. En je kunt ook elders Molykote111 kopen enzo als alternatief.

En je kunt ook Reiss mailen met de vraag of hij nog suggesties heeft vanuit zijn ervaring van wat men relatief vaak na-bestelt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb nog geen andere espressomachine. Dus ook geen andere filterbakjes. Dat IMS filter 18-20g is dus wel een handig extraatje net zoals een extra set groupseals en een tube loxeal. Als je het doe je het goed, dus ook zon roerding en funnel worden besteld. Is die tamper van hen fijn en ook ge gebruiken bij het 18-20g filter? En waarom zou je eventueel een ander shower screen bestellen (staat ook tussen de accessoires)?

5
WouterMu schreef: za 26 dec 2020, 20:51 Is die tamper van hen fijn en ook ge gebruiken bij het 18-20g filter?
De nieuwste tamper past prima in het IMS bakje.
WouterMu schreef: za 26 dec 2020, 20:51 En waarom zou je eventueel een ander shower screen bestellen (staat ook tussen de accessoires)?
Het douchescherm moet af en toe schoon en zal ooit aan vervanging tot zijn. Als ik een douchescherm los haal en in het schoonmaakspul leg, doe ik meteen een andere ervoor in de plaats in de zetgroep, dan kan ik meteen verder met espresso maken terwijl het andere schermpje een nacht in het reinigingsmiddel kan liggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

10
Ah die Atom ziet er ook goed uit, wat is het voor/nadeel ten opzicht van die nieuwe Oro? Is dat vooral uiterlijk en omvang? Beetje gekeken, maar die atom doet ook wat ik wil en krijgt overal goede recensies.

Nog een vraagje voor de heren: welke koffie zouden jullie mee beginnen om de Londinium mee op gang te krijgen? is een Lever machine meer of minder geschikt voor bepaalde koffie en zouden jullie zelfs een bepaalde koffie aanraden?