Kees en Koffie

1
Ik ben dus Kees, houd van koffie. Verder heb ik een fijn gezin, een kantoorbaan en ben ik bassist (momenteel niet druk bezet)
Een foto van mijn setup:
Afbeelding

Bezzera BZ10 en een Ascaso I-steel 1 (zonder timer). Nu nog Lavazza koffie maar morgen wordt een kilo Vintage Espresso Melange van Hoofdkwartier bezorgd. Even de molen opnieuw inregelen denk ik.
De halfautomaat heb ik vorige week gekocht en de Ascaso komt van Marktplaats. Molen is niet verkeerd maar ik zie nog wel gebeuren dat er een Eureka Mignon Specialita voor in de plaats komt. Eerst maar even sparen.
Laatst gewijzigd door KeesKoffie op ma 18 jan 2021, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Kees en Koffie

8
Allemaal bedankt voor het hartelijke welkom!
Marcje schreef: di 19 jan 2021, 10:50 Welkom! Die upgrade naar een Specialita kun je niet snel genoeg doen ;-)
Het grootste nadeel van de Ascaso vind ik dat er erg veel koffie achterblijft in de molen. Is dat bij de Specialita beter?

9
De Asc is de aso onder de malertjes. Het was mijn eerste maler -- ik was er bij de Simon Levelt van overtuigd dat ik daarmee een hele goeie maler op de kop had getikt. Naast mijn eerste Pavoni heeft die het nog best even gedaan, maar eigenlijk, achteraf bekeken, was het niks.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

10
Zelfde ervaring hier met een andere ascaso. Als je daar tegenaan stootte, kwam er nog een eetlepel aan gemalen koffie uit vallen. Dat kostte me gewoon meerdere koppen per kilo. En hij maakte enorm veel lawaai. En je moest de deksel van de hopper vasthouden omdat die er anders af trilde tijdens het malen...

Nee, dattie een keer kortsluiting maakte toen ik hem had open geschroefd en kassiewijlen was, was achteraf zeker geen ramp..

En welkom dus ;)
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S