Direct aan de slag gegaan. Opwarmen gaat vrij snel. Even stoom afblazen om druk te lozen, nog even wachten tot het lampje weer uitgaat en aan de slag.
De Eureka Mignon Specialita maler op heel fijn ingesteld. Eerst het dubbele filter met 14 gram en daarna het enkele filter met 8 gram geprobeerd.
Hendel naar beneden, 10 seconden wachten, tot de helft omhoog, weer naar beneden, 3 seconden wachten en helemaal omhoog. Ook geëxperimenteerd met een volledige extra 'pull'.
Resultaat: niet te drinken
![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png)
Fascino was nog erger dan de Perla...
Nu heb ik 3 vraagjes:
1. Hoe weet je dat je de fijnste stand van de Eureka bereikt hebt? Als er geen koffie meer uitkomt? (zo ver was ik) Ik heb ergens gelezen dat het slim is om van super fijn stapje voor stapje grover te malen tot het goed is. Goede aanpak?
2. Zijn er best practices voor de hoeveelheid gram en de mate van tampen bij de PVE? Is er een goed startpunt?
3. Hoeveel pulls is slim bij het enkele VS het dubbele filter?
Met het dubbele filter en 14 gram sta ik overigens direct op mijn kop. Eerst maar eens focussen op het enkele filter dus.
Oh ja, ik heb nog geen naked PV. Als iemand er nog 1 overheeft of een goed adresje weet, houd ik me aanbevolen.
Dank alvast voor het meedenken!