La Pavoni - Bong Isolator

1
Ter info, de Bong isolator van mijn La Pavoni is door Coffee-Sensor onder garantie vervangen.
Dat is prima verlopen met een snelle service, nadat ik per email contact met ze had opgenomen.
De oude Bong isolator begon aan de onderkant te vervormen en daarna ontstond een scheurtje, zie foto's.

Ik ben me ervan bewust dat ik een groot gebruiker ben van de La Pavoni; gemiddeld wordt hij 3x per dag aan gezet, voor 2 espresso's.
De isolator is rond 1 december 2020 in gebruik genomen en op 15 april 2021 vervangen; totaal zijn dat ongeveer 840 pulls geweest! :mrgreen:

Maar dat mag geen reden zijn voor vervorming (lichte lekkage, verholpen na aandraaien bouten) en scheuren van de isolator.
Meer details vinden jullie in de foto's.
De scheur bleek na demontage veel groter te zijn dan aan de onderkant van de isolator te zien was, namelijk bijna de helft van de isolator!
Daar schrok ik toch nog wel van.

Vanaf het begin viel me op dat de extractie van de espresso veel meer aan de voorkant van de pf zat dan eerder (1e video).
Dat kwam omdat de isolator en daardoor de groep doorbuigt.
De nieuwe Bong isolator is gemaakt van nyplon en een stuk stijver. (zie 2e video)
Hopelijk blijft deze goed functioneren, ik laat het weten! :)

Laatst gewijzigd door GuidovW op vr 23 apr 2021, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Re: La Pavoni - Bong Isolator

3
mooi gedocumenteerd!

Bij een van mijn pavoni's was de rubber ring die op de 'bong' plek zit uitgelubberd en een soort pannenkoek geworden. Lekte gek genoeg niet maar heb 'm toch maar (laten) vervangen.

geen foto van gemaakt ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
fransg schreef: vr 23 apr 2021, 11:36 je linkt de pagina zoals die alleen voor jou beschikbaar is, wanneer je een overzicht hebt van de video's die je nog kunt bewerken.

Tnx Frans, het is gelukt.
:lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

7
Goed!

Als ik het goed zie knikt de zetgroep bij de eerdere Bong een stuk verder door.

Op de achtergrond klinken er knallen, is dat het frame van de Pavoni die kraakt of een heel ander geluid in de omgeving?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino