Even voorstellen

1
Hoi, ik ben Thijs, 35 woon in Heerhugowaard en ben hier nieuw op het forum.

De liefde voor koffie zat er bij mij al vroeg in, ik dronk het volgens m'n ouders als kind al met een hele hoop melk en begon in de middelbare schooltijd wat serieuzer te spelen met de krups espressomachine van m'n ouders, net zolang tot de pomp het uiteidelijk begaf.

Toen ik op mezelf ben gaan wonen moest er natuurlijk ook een machine komen, om binnen het budget te passen werd dit de Quick Mill 2820, met een conische maler van ascaso er naast.
Afbeelding

Het gebrek aan een aan goede stoompijp en een aantal andere kleine ongemakken hebben er in 2015 voor gezorgd dat ik deze heb verkocht en er een ECM mechanika iv profi voor heb neergezet met een eureka mignon maler.
Afbeelding

De afgelopen periode reis ik vrij veel en heb er om die reden een Aeropress aan het arsenaal toegevoegd.
Hiermee kom ik ook tot de initiele reden om een account aan te maken, omdat ik steeds meer onderweg ben gebruik ik m'n ECM steeds minder, soms enkel in de ochtend en soms ook een dag niet.
Omdat ik deze situatie niet snel zie veranderen heb ik besloten om deze ter adoptie aan te bieden.
Hier volgt in het juiste forum nog een advertentie voor.

Los daarvan drink ik nog steeds veel koffie en ben hier uiteraard ook op zoek naar lekkere specialy koffie.
Momenteel heb ik wat proef-flessen staan van Friedhats, en ben ook geen onbekende bij Zwarte Roes.

Met vriendelijk groet,

-Thijs
Laatst gewijzigd door Thijs86 op do 08 jul 2021, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Even voorstellen

2
Welkom Thijs!

Verkoop van die mooie set levert geld op, maar het lijkt me toch wel fijn om bij thuiskomst af en toe een verrukkelijke espresso te kunnen maken...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Even voorstellen

3
Ha Thijs, welkom. :D

Wat Frans schrijft; na alle ontberingen en slechte koffie van je reizen, is een heerlijk bakkie pleur van je eigen set een fantastische ontvangst thuis, lijkt me. :mrgreen:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60