dag liefhebbers van koffie, machines en alles wat daarbij past.
Hoewel inmiddels 46 jaar is dit mijn eerste post ever in een heus forum. Ik ben weinig digitaal en om dit stukje hier te krijgen heeft de laptop net eerst een uur aan het stroom liggen brommen maar inmiddels lijkt alles te werken. Mijzelf afvragend wat hier dan nu neer te zetten is een voorstelrondje een prima idee zo dacht ik. Mijn naam is dus Martijn en ik woon in Enschede. Een kleine 20 jaar terug kwam ik hier in Enschede voor het eerst in een koffiewinkel waar een man espresso en cappuccino verkocht ( en liefst nog machines enzo maar het begon met een bakkie ). Zelf was ik op slag verkocht en vond het echt fantastisch wat met kennis en kunde met koffie, water en melk gemaakt kon worden. Ik heb toen naast mijn toenmalige baan de nodige uren in zijn zaak gewerkt om mij het koffie bereiden enigszins eigen te maken. Ik had toen zelf al zo`n Krups ( ik wist nog niet beter ) espresso machientje waar zo af en toe best iets redelijk lekkers uit kwam. Na de Krups kwam er een ECM boticelli met een ECM molen. Dit vond ik al vlot niet handig want na espresso bereiden wachten tot ik kon stomen was niet handig. Hierna dus al snel een ECM Cellini ( die heb ik nu nog steeds ) en Mazzer mini molen gekocht. Ook de molen heb ik na een tijdje vervangen door een Mazzer Super Jolly. Even was er nog sprake van een Expobar Brewtus maar die heeft het veld weer geruimd. De Cellini en Mazzer is dan ook wat ik nu nog steeds heb. In de tussentijd had ik ook nog een La Spaziale en een Faema gehad, beide horeca machines maar wat betreft formaat en energieverbruik niet echt passend in mijn woonkamer en portemonnee.
Dat ik nu dan toch op een forum zit is omdat het mij ook gewoon leuk lijkt om nieuwe ideeën op te doen. Ik zag op youtube al dat er weer nieuwe manieren zijn om de "beste" koffie te zetten, er verandert toch wel wat in 15 jaar. Wat is dan een betere plek om kennis te maken met gelijk gezinden zo dacht ik.
even voorstellen
1Vanaf 2002, eerst een Krups espressoding, daarna ECM boticelli, faema en la spaziale 2 groeps, Expobar Brewtus, ECM molen, grote mooie oude mazzer, mazzer mini. Nu Speedster (die heet Kees), Lagom P64, Mazzer super Jolly, ECM cellini.