Re: Wie de schoen past trekken hem aan

5
Ha! Dit onderwerp ligt helemaal in mijn straatje. Waar ik het nog niet aan durf om mijn Comandante te electrificeren of een halfautomaat op te knappen, vind ik het wel erg leuk om herenschoenen op te knappen.

Het hardere werk (lees; opnieuw laten zolen) laat ik graag over aan de vakman die er de hardware voor heeft. Zelf ga ik dan met indringverf en kwasten los op het geheel, wat na afloop een gedaantewisseling is ondergaan en weer in zo goed als nieuwe staat naar een nieuwe eigenaar kan.

Eens kijken of ik wat beeldmateriaal kan optrommelen.

In elk geval is het een erg rustgevende en creatieve bezigheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

6
Fisherman schreef: wo 20 okt 2021, 10:08 Ha! Dit onderwerp ligt helemaal in mijn straatje. Waar ik het nog niet aan durf om mijn Comandante te electrificeren of een halfautomaat op te knappen, vind ik het wel erg leuk om herenschoenen op te knappen.

Het hardere werk (lees; opnieuw laten zolen) laat ik graag over aan de vakman die er de hardware voor heeft. Zelf ga ik dan met indringverf en kwasten los op het geheel, wat na afloop een gedaantewisseling is ondergaan en weer in zo goed als nieuwe staat naar een nieuwe eigenaar kan.

Wat leuk, ik kende die hobby niet!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Fisherman schreef:Ha! Dit onderwerp ligt helemaal in mijn straatje. Waar ik het nog niet aan durf om mijn Comandante te electrificeren of een halfautomaat op te knappen, vind ik het wel erg leuk om herenschoenen op te knappen.

Dit geeft een bescheiden beeld van het proces. De schoenen worden in hun geheel gestript van hun was en andere beschermende lagen, dit proces kan soms de schoen van zijn oorspronkelijke kleur ontdoen.

Daarna brengt men een of meerdere nieuwe basiskleuren aan, waarna er verder wordt gewerkt aan de details die uiteindelijk voor het karakter van de schoen zorgen. Dit doe ik met indringverf.

Het eindresultaat wordt opnieuw gevoed met een soort balsem, eventuele kleur nuances worden aangebracht of versterkt met een creme, waarna de schoenen worden voorzien van nieuwe beschermende lagen was, eventueel tot een 'mirror shine' opgepoetst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.