Hopper van Major losmaken van onderring

1
De hopper op de Mazzer Major steekt in een zwarte ring die op de molen wordt geplaatst. Hij lijkt vast te zitten met twee klipjes aan iedere kant. Die klipjes steken achter de rand van de hopper. Klap je die twee klipjes uit, dan verwacht ik dat de hopper los gehaald kan worden.
Afbeelding

Ik weet het, het is moeilijk te zien. Maar hoe klap ik die klipjes het beste uit? Ik heb met een gebogen stuk metaal geprobeerd achter het klipje te komen, maar dat lukt niet. Nu denk ik dat ik misschien een parkertje in de klip moet schroeven en hem zo uitklappen. Ook niet echt lekker.
Heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Hopper van Major losmaken van onderring

3
Als je het gat in het midden bedoelt, daar gaan de bonen doorheen. Maar ik wil dat zonder die grote hopper op de molen. Nou kan ik heel de hopper eraf halen,inclusief de zwarte ring, maar dan moet ik weer wat verzinnen hoe ik het palletje indruk die nu door die zwarte ring wordt ingedrukt zodat de molen mag malen. En ik wil op die zwarte ring een blaasbalg monteren die ik reeds in mijn bezit heb.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

4
Dirk Jan schreef: do 21 okt 2021, 14:17 Als je het gat in het midden bedoelt, daar gaan de bonen doorheen. Maar ik wil dat zonder die grote hopper op de molen. Nou kan ik heel de hopper eraf halen,inclusief de zwarte ring, maar dan moet ik weer wat verzinnen hoe ik het palletje indruk die nu door die zwarte ring wordt ingedrukt zodat de molen mag malen. En ik wil op die zwarte ring een blaasbalg monteren die ik reeds in mijn bezit heb.
Dat palletje kun je makkelijk kortsluiten. Hebik jaren zo gedaan.

7
Koffiegaep schreef: vr 22 okt 2021, 11:13 Hoi Dirk Jan, je kunt een stukje kurk o.i.d. tussen de veiligheidsschakelaar stoppen, zoals hier beschreven:

http://coffeechannel.blogspot.com/2013/ ... d.html?m=1

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Dag Koffiegaep, bedankt voor je reactie. Dat is een mooie oplossing. Waar het mij om gaat is het volgende:
De diameter van de koker waar de zwarte ring op gaat is 60 mm. De diameter van de blaasbalg die ik heb is 70 mm (verkeerde besteld). Ik zie dat de diameter van de transparante hopper op de zwarte ring groter is dan 60 mm. Nu hoop ik dat die 70 mm is!