Zijn hier mannen met een koffie cave?

1
Dag allemaal,

Even iets completely different.

In het dagelijks leven werk ik als journalist, maar in mijn vrije tijd heb ik een (vind ik) leuk project lopen, samen met een fotograaf.

De naam van het project is Cave Men: we zoeken mannen met een mancave/hobbyruimte op en maken daar een mooie reportage van in woord en beeld. Ik schrijf, de fotograaf (je verwacht het niet) fotografeert. Vaak help ik mee als menselijk lampenstatief
Afbeelding

Zie hier onze werken: https://cave-men.nl

We maken er uitdrukkelijk geen man bijt hond reportage van, maar komen juist met open vizier en met een combinatie van verwondering, enthousiasme en jaloezie binnen. Dat zie je ook terug in de foto’s, het gaat om een zekere cool-heid.

Het project heeft vanwege Corona enige tijd stilgelegen, maar we zijn voorzichtig weer op zoek naar nieuwe deelnemers.

Nu zijn zowel de fotograaf als ik gek op koffie en kan ik me zomaar voorstellen dat hier mannen zijn die een speciale koffie kamer of bijvoorbeeld een plek om te branden hebben. Vandaar dit bericht. Heb je zoiets en lijkt het je leuk om eens mee te doen (kan natuurlijk ook als Corona weer een beetje beter onder controle is), schroom dan niet en stuur mij een PB. Ook bij vragen.

PS: Ook caves met een ander thema vinden we leuk, dus tips zijn altijd welkom!

Ben benieuwd!

Groeten,

Thomas
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Re: Zijn hier mannen met een koffie cave?

5
Ik heb ook een gewone woonkamer, weliswaar met slechts een stoel en verder espressomachines, koffiemalers, grote koffiebrander, maar ook een aantal gewone 50-70 jaar oude leger-kortegolfontvangers zoals bijna iedereen tegenwoordig wel heeft staan en bovendien houd ik niet van bezoekers ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
fransg schreef: do 25 nov 2021, 12:35 Ik heb ook een gewone woonkamer, weliswaar met slechts een stoel en verder espressomachines, koffiemalers, grote koffiebrander, maar ook een aantal gewone 50-70 jaar oude leger-kortegolfontvangers zoals bijna iedereen tegenwoordig wel heeft staan en bovendien houd ik niet van bezoekers ;-)

Kortom, alle redenen om eens bij Frans langs te gaan :arrow:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

10
Een cave zul je misschien niet snel vinden maar we zitten toch allemaal wel minstens op een koffierots. Is ook van steen.
De ene rots is wat groter of hoger dan de andere maar zonder uitzondering stoomt, blaast, gloeit en glimt onze rots.
Bij ‘gewone’ mensen vind je op de plek van onze rots een Senseo, een nespresso met een melkopschuimer en verder een blender, sapcentrifuge, een kitchenaid apparaat of gewoon een leeg aanrecht.

Wij hoeven geen cave. Wij zitten prima op onze koffierots.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk