Ascaso steel uno pro / duo met pid

1
Na een paar maanden hinken op allerlei gedachten heb ik uiteindelijk toch een mooie deal kunnen sluiten voor een Spaziale.
Dus een stapje omhoog vanaf de Ascaso.

Bijzondere machine geworden ondertussen, zoals in mijn voorstel topic deels te lezen viewtopic.php?f=17&t=11675

Ascaso steel uno professional dus de grote messing boiler die direct aan de zetgroep hangt en 58mm portafilter.
Ondertussen dus met PID voor de temperatuur regeling, en een extra boiler dus eigenlijk een duo.
Stomen en koffie zetten tegelijk!

Afbeelding

Topic van de ombouw naar duo;

viewtopic.php?f=12&t=11874

De OPV is ook aangepast dus de machine doet netjes maximaal 9 bar, exces water gaat terug naar het reservoir.

De machine is recent ontkalkt en ik heb er een antikalk zakje in het reservoir drijven.

Ik heb er ondertussen van alles bij verzameld,
- VST 18grams bakje
- 21 grams 14 gram 7 gram non vst
- open portafilter
- normale portafilter met 2 uitstroomopeningen
- distributor en tamper tool, hoogte instelbaar
- uiteraard incl een vers geprinte puck rake voor de liefhebber.

Prijs idee 350 euro, testen oid uiteraard mogelijk.
Heb er ook nog een nieuwe groepring bij, zit ook een nieuwe op.
Douchermen ook nog een paar... je verzamelt wat met zo'n hobby :P

Ik zit nu nog op zee maar ben als het goed is over 1,5 a 2 weken weer thuis.

nul zes 23956578

Bellen wil niet op zee, appen wel :P :mrgreen:

Mochten er nog speciale verzoeken zijn oid, er is veel mogelijk.
Ook bezorgen installeren etc

Hij staat in Nieuw en Sint Joosland vlakbij Middelburg (Zeeland).
Laatst gewijzigd door ArjenT5R op wo 16 feb 2022, 20:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Re: Ascaso steel uno pro / duo met pid

4
Dus je hebt er zelf in feite een Duo PID van gemaakt? Wow, weer zo'n topklus. Als ik toch niet zo blij was met mijn Unica zou ik zeer serieus in de verleiding komen... De steel PID was mijn tweede plaats droommachine, net onder de DE1PRO.

- Erik
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™