[VERKOCHT] Solis Grind & Infuse Pro 115A

1
Vloeken in de kerk, ik weet het. Ik probeer mijn kansen te maximaliseren, misschien vind ik hier net die koffieliefhebber die een financieel veilige tussenstap wil wagen en een machine zoekt om het gevoel te krijgen van zelf hands-on een redelijke espresso te maken. Voor die niche heb ik de machine met bijna alle trimmings overcompleet staan. Ik heb voor de vorm nog even getwijfeld of ik de Unica echt moest houden, maar ik ben daar echt vanaf dag 1 heel blij mee.

Deze machine is op het logo na gelijk aan de Sage Barista Express.

Het bijzondere aan dit exemplaar is dat de druk van de pomp is bijgesteld tot de optimale druk van 9 bar. Bij alle andere machines in deze klasse staat deze op 13-14 bar, waardoor je een groter risico hebt op te snel doorlopen van het water door de koffie tijdens het zetten (het channellen door de puck). Met 9 bar is goede koffie zetten makkelijker en verspil je minder koffie.

Verder staat de maler ingesteld op Espresso-maling. Beide afstellingen zijn terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Machine is keurig onderhouden, tijdig periodiek ontkalkt en werkt perfect.

Bij het kopen van de machine komt een uitgebreide uitleg over de optimale werking. Bij de machine zit de basisuitrusting inbegrepen, alle 4 de mandjes en de gereedschappen. Ik mis de Razor en ik houdt de melkkan.

Aanvullend biedt ik tegen een bescheiden meerprijs het uitrustingspakket aan dat ik tijdens mijn gebruik heb samengesteld, bestaande uit:
- Een bodemloze portafilter met een 5e filterbakje en rozenhouten handvat.
- Een doseerring.
- Een zware verstelbare leveller - tamper
- schoonmaakpillen voor de zetgroep
- Een reserve sluitring voor de zetgroep, de ring in de machine is 2 weken geleden vervangen.
- 2 rubbers voor de melkkop
- 3 ontkalkingsfilters voor in de watertank (voldoende voor 9 maanden)
- Aanschafwaarde van deze set circa 110 euro.
Voor je eigen complete set adviseer ik om een melkkannetje van de gewenste maat te kopen. En een goede weegschaal is essentieel.

Reden van verkoop: Bezzera Unica en Fiorenzato F64 EVO. Forumprijs inclusief de extra uitrusting 325 euro. Aflevering en installatie on site is een optie in overleg.

Laatst gewijzigd door ErikvW op zo 27 feb 2022, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: [TKA] Solis Grind & Infuse Pro 115A

3
Helmond. Onder de rook van Eindhoven.

Sorry voor het niet vermelden. Ik ben regelmatig op de baan richting Amsterdam, op die route kan ik hem ook droppen.

Edit: Ik zie dat je in Utrecht gebaseerd bent, dat is voor mij prima te doen. Kan toevallig morgen al als je wilt.

- Erik
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™