Ik heb het idee dat mijn pucks nog niet optimaal zijn, zie foto.
Hoe kan ik hem verder verbeteren?
Re: Puck
2Wat mankeert hier aan dan?
Heb meermaals gelezen dat 'Puckology' zoals ze deze pseudo wetenschap genoemd wordt geen zin heeft. Je wilt de koffie verbeteren, niet zorgen dat je afval er zo mooi mogelijk uit ziet.
Enige waarvoor een Puck-analyse handig is, lijkt mij om te kijken of er geen channeling plaatsgevonden heeft (gaatjes/spleetjes in je puck).
Heb meermaals gelezen dat 'Puckology' zoals ze deze pseudo wetenschap genoemd wordt geen zin heeft. Je wilt de koffie verbeteren, niet zorgen dat je afval er zo mooi mogelijk uit ziet.
Enige waarvoor een Puck-analyse handig is, lijkt mij om te kijken of er geen channeling plaatsgevonden heeft (gaatjes/spleetjes in je puck).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
Re: Puck
4en zelfs gaatjes kunnen gemakkelijk ontstaan *nadat* je het kopje allang hebt weggetrokken. Als de druk boven de puck is afgenomen en belletjes net onder het puck=oppervlak 'poppen'.Ypuh schreef: wo 23 feb 2022, 10:33 Wat mankeert hier aan dan?
inderdaad heeft het diagnostiseren en verplegen van de puck weinig zin
gewoon wegmikken of bij de potplanten gooien
een hefboom-machine levert bijna altijd een mooie droge harde puck doordat er na het water nog lucht doorheen wordt gedouwd, maar tegen die tijd heeft men de espresso allang achter de kiezen en heeft dat dus niet veel invloed op de nasmaak dienaangaande.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino