Hi allemaal,
Ik gebruik een Timemore Black Mirror Basic+. Gisteren heeft de hulp per ongeluk de kalibratiemodus aangezet. Dat is toen natuurlijk niet goed afgerond waardoor de weegschaal nu compleet van z’n partje is. Om hem te kalibreren heb je blijkbaar bizar veel gewichten nodig:
20 gram
100 gram
500 gram
1000 gram
1500 gram (1000+500 kan dan ook natuurlijk)
2000 gram
Samen kosten deze gewichten online meer dan 1-2x de black mirror zelf dus dat is echt vervelend. Uiteindelijk heb ik hier in de buurt een ouderwetse (of karakteristieke) apotheek gevonden met zo’n gewichtenset van de natuurkundeles vroeger. Echter waren deze dermate verouderd dat ze niet geheel betrouwbaar waren. Hoewel de kalibratie nu enigszins goed lijkt te zijn wijkt hij tov een andere weegschaal toch nog ongeveer 1 gram af.
Dat beperkt me niet om espresso’s af te wegen aangezien het aardig consistent is. En ik dan maar gewoon “1 gram meer” weeg. Maar ik vroeg me toch af: heeft iemand betere ervaring met het kalibreren van de black mirror basic+, het redelijk goedkoop verkrijgen van de juiste gewichten of beter nog: heeft iemand in de buurt van Breda misschien een nette set gewichten die ik kan gebruiken om hem toch eens echt fatsoenlijk te kalibreren?
Thanks!
Kalibreren Timemore Black Mirror Basic+
1La Pavoni Professional (1998), Eureka Mignon Specialita, Bialetti Moka Pot, Bialetti Pressofiltro, Technivorm Moccamaster, ROK Espresso Maker.