WTF ?

1
Gister een blikkie Illy gekocht.
Gisteren nog een redelijk mooi crema.
Na nog geen 24 uur.
Vind dit zo jammer.Smaak van die blend is gewoon goed.Maar voor die prijs vind ik dit niet kunnen.
Eens in de 5 jaar koop ik een blikkie en al 30 jaar dezelfde ervaring.Veroudert erg snel.
En nee.Het is geen Senseo.
Laatst gewijzigd door cremalover op do 28 apr 2022, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: WTF Illy?????

2
cremalover schreef: do 28 apr 2022, 08:40 Gister een blikkie gekocht.
Na nog geen 24 uur.

IMG_20220428_083805.jpg

Vind dit zo jammer.Smaak van die blend is gewoon goed.Maar voor die prijs vind ik dit niet kunnen.
Eens in de 5 jaar koop ik een blikkie en al 30 jaar dezelfde ervaring.
Definition of insanity: doing the same thing over and over again and expecting a different result 😝
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

3
mr Blanc schreef: do 28 apr 2022, 08:53
Na nog geen 24 uur.

IMG_20220428_083805.jpg

Definition of insanity: doing the same thing over and over again and expecting a different result 😝
Ja.
Maar inmiddels toch nog beter shot weten te maken.Maler stuk fijner moeten zetten in paar uurtijd.Noodgreep maar geeft wel beter resultaat.

[youtube]http://youtu.be/TxthUGAvTGU[/youtube]

4
cremalover schreef:
mr Blanc schreef: do 28 apr 2022, 08:53
Na nog geen 24 uur.

IMG_20220428_083805.jpg

Definition of insanity: doing the same thing over and over again and expecting a different result
Afbeelding
Ja.
Maar inmiddels toch nog beter shot weten te maken.Maler stuk fijner moeten zetten in paar uurtijd.Noodgreep maar geeft wel beter resultaat.

[youtube]http://youtu.be/TxthUGAvTGU[/youtube]
Koffie wegpleuren en vlug vergeten. Je houdt er wel een mooi blik aan over. Altijd makkelijk om wasknijpers of paperclips in te bewaren.

Afbeelding

Re: WTF ?

7
Klopt ja heb ik ook, vind de blikjes fijn voor eigen branding.
Koffie is idd lekker de eerste dag of 2 gaat snel achteruit.
Denk dat door het afsluiten van het blik de co2 in de boon blijft maar toch de veroudering wel door gaat dus na openen blik dat de co2 er snel uit is...

Jammer... Maar het blijft een supermarkt boon.. En in de koffie amendmends staat duidelijk "thy shalt not buys coffee beans from supermarkets" or sometin :mrgreen:

Re: WTF ?

10
Tijdens een koffiefestival jaren geleden was er bij de Illy stand een evenement waarbij ze een 30 jaar oud blik gingen openen. Ik had er geen interesse in nadat ik vernam dat het dan heel even lekker is.

Ik denk dat Hoffman ook eens zoiets heeft gedaan.

Even gezocht, blijken oude pakjes te zijn geweest, geen blikken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino