Hallo. Lange titel, maar wel allesomvattend, haha.
Sinds ik mijn halfautomaat setup heb gekocht staat mijn Jura C65 hier niks te doen en een maatje wilde hem wel overnemen. Machine uit 2018, onderhoudsbeurt in november 2020 gehad. Nu was het de laatste tijd bij gebruik zo dat als ik het water opnieuw vulde dat hij bij het eerste bakje koffie wel bonen ging malen maar er kwam geen water en dus koffie. Dan na de poging moest ik het stoompijpje opendraaien en dan na een paar seconden was er weer niks aan de hand. Tot ik het water weer vulde.
Mijn reparateur (1x geweest dus, niet echt een sociale band mee verder) zegt dat hij zo niet kan vertellen wat er aan de hand is of hoe het op te lossen is en als ik hem wegbreng dan vragen ze sowieso kosten om een diagnose te stellen (logisch).
Ik wil geen machine verkopen die niet helemaal goed is (al zal het toch voor een klein prijsje gaan) en zou graag weten of dit een klein of groot probleem is, veel voorkomend? Iemand ervaring mee? Eventuele kosten voor reparatie?
Mijn dank is groot
Re: Jura C65 Platinum probleem eerste watertoevoer na vullen watertank
2Wellicht zit er een waterfilter in de tank dat lek is of het waterreservoir sluit niet netjes aan op de machine door vuil in het voetventiel (waar de watertank het water doorgeeft aan de machine). Ik zou proberen een evt. aanwezig waterfilter uit de watertank te halen, voetventiel te bekijken of deze schoon is en de machine te ontkalken. Wanneer de machine vraagt om te ontluchten dit doen met heet kraanwater. Wellicht is de flowmeter vuil.
En ontsla je machine reparateur
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *
3Dank!Jura_Impressa schreef: do 26 mei 2022, 17:11 Wellicht zit er een waterfilter in de tank dat lek is of het waterreservoir sluit niet netjes aan op de machine door vuil in het voetventiel (waar de watertank het water doorgeeft aan de machine). Ik zou proberen een evt. aanwezig waterfilter uit de watertank te halen, voetventiel te bekijken of deze schoon is en de machine te ontkalken. Wanneer de machine vraagt om te ontluchten dit doen met heet kraanwater. Wellicht is de flowmeter vuil.
Voor de duidelijkheid, ik ben nu nog niet langs geweest, ik heb alleen het probleem uitgelegd aan ze. Of geldt je laatste opmerking dan nog steeds?
4Een vermoeden uitspreken waar je naar zou moeten kijken of tenminste een paar controlevragen stellen moet wel kunnen toch? Daar hoeft niet gelijk geld voor over de brug lijkt me.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *