Voorstellen en advies gevraagd

1
Goedenavond, ik ben 37 jaar en woon in Hoorn. Ik ben op dit forum terecht gekomen door mijn zoektocht naar een espressomachine.
Ik heb nu een volautomaat Siemens, maar wil graag de overstap maken naar een halfautomaat omdat ik het idee heb daar lekkerdere espresso en cappuccino mee te maken is en minder gedoe is qua schoonmaak van de slangetjes etc. Ik ben dus een beginner op dit gebied en zoek een geschikte machine voor een beginner voor niet al te veel geld omdat ik nog moet ontdekken of dit echt iets voor me is en kan later altijd nog de overstap maken naar betere/duurdere. Mijn budget is max 800. Mag ook gereviseerd tweedehands zijn.
Ik had zelf de Quickmill 3035 op het oog of de Rancilio Silvia v6. Quickmill vind ik een voordeel dat de koffiemolen geïntegreerd is en niet een aparte molen op het aanrecht hoef te zetten. Eerder stond nog de Sage Barista Express op mijn lijst maar daar is iedereen op dit forum niet positief over.
Wat raden jullie mij aan als beginner van een espressomachine?

Re: Voorstellen en advies gevraagd

2
Mijn verhaal:
Ruim 20 jaar geleden ben ik begonnen met een QuickMill Aquaviva (zonder molen) en kocht gemalen koffie bij de branders in de stad. Ben ik heel lang tevreden mee geweest, zowel voor de espresso voor mij als de cappucino voor mijn vrouw. En toen ontdekte ik de losse molen. Het was maar een Nemox van 150 euro nieuw, maar wat een verschil!
De molen werd vervangen voor een Mini Mazzer (nieuw), ook weer een groot verschil. Een paar jaar daarna kwam er een La Pavoni Europiccola (gebruikt) bij voor de espresso's. Dat was heeel lang zoeken naar de juiste wijze van zetten, maar weer een flinke verbetering. Kort daarna kwam naast de Mazzer Mini een gebruikte Mazzer Major en een Rancilio Silvia V2 (geüpgrade door een forumlid), ik ben nu een gelukkig man voor wat de koffie betreft. En mijn vrouw is zeer tevreden met de Jura Ena.