Re: Compacte lever aanschaf

2
Nou ken ik beide machienes niet, maar je maakt me wel nieuwsgierig naar waarover / waartussen je twijfelt! Ik bedoel: welke aspecten van de machienes.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

6
En cafelat robot ook even bekijken.

Ik vind de ponte Vecchio niet zo fijn. Kleine bakjes. Espresso eruit was niet zo voor mij dan.
Andere machine die je noemt heb ik geen ervaring mee.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
bobbee schreef: za 11 jun 2022, 22:15 En cafelat robot ook even bekijken.

Ik vind de ponte Vecchio niet zo fijn. Kleine bakjes. Espresso eruit was niet zo voor mij dan.
Heb ik bekeken, ook de strietman, maar door een arm en schouderblessure niet de kracht om dergelijke levers te bedienen. Vandaar mijn voorkeur voor een lever met veer

8
CafeSolo schreef: za 11 jun 2022, 17:46 Ik ben van plan om een compacte levermachine aan te schaffen (nieuw).
Ik twijfel tussen een Pontevecchio Export of een Elektra Mcal.
Wat zijn jullie bevindingen hierover? Of hebben jullie nog een andere machine in gedachte?
Wat ik tegen kwam over de Export: https://www.home-barista.com/levers/pon ... 35959.html
Daar word je niet vrolijk van, een splinternieuwe machine die meteen al allerhande (veel voorkomende) gebreken vertoond en dan gewoon omdat de makers niet de juiste handelingen uitvoeren..
Als je zelf niet heel handig bent, misschien wegblijven bij dit merk.
Ik had er zelf ook naar gekeken, het prijspunt etc leek mij een prima instapper voor een hevel machine, maar de klachten zijn eindeloos en de maker lijkt zijn zaken maar niet op orde te krijgen.

9
CafeSolo schreef: za 11 jun 2022, 22:50
bobbee schreef: za 11 jun 2022, 22:15 En cafelat robot ook even bekijken.

Heb ik bekeken, ook de strietman, maar door een arm en schouderblessure niet de kracht om dergelijke levers te bedienen. Vandaar mijn voorkeur voor een lever met veer
Het bedienenvan een machine met veer zoals Export vereist meer kracht dan het zachtjes met de hand bedienen van een vederloze machine.

10
RoosW schreef: zo 12 jun 2022, 10:09
CafeSolo schreef: za 11 jun 2022, 17:46 Ik ben van plan om een compacte levermachine aan te schaffen (nieuw).
Ik twijfel tussen een Pontevecchio Export of een Elektra Mcal.
Wat zijn jullie bevindingen hierover? Of hebben jullie nog een andere machine in gedachte?
Wat ik tegen kwam over de Export: https://www.home-barista.com/levers/pon ... 35959.html
Daar word je niet vrolijk van, een splinternieuwe machine die meteen al allerhande (veel voorkomende) gebreken vertoond en dan gewoon omdat de makers niet de juiste handelingen uitvoeren..
Als je zelf niet heel handig bent, misschien wegblijven bij dit merk.
Ik had er zelf ook naar gekeken, het prijspunt etc leek mij een prima instapper voor een hevel machine, maar de klachten zijn eindeloos en de maker lijkt zijn zaken maar niet op orde te krijgen.
4 Exports gehad. Super machientjes . Nul problemen.