Ik had 'm al op marktplaats staan, maar dacht dat het misschien wel een goed idee was om 'm hier ook te zetten.
Korte tijd door mij gebruikt toen ik tussen twee machines in zat. Een hele geschikte machine "voor erbij", al is dit eigenlijk gewoon een hele leuke machine die op zichzelf ook prima kan volstaan. Omdat mijn nieuwe DB machine best wat geld gekost heeft en ik nog een redelijk wensenlijstje heb, heb ik besloten hem te koop te zetten, al had ik het ook best leuk gevonden om deze als 2de machine te hebben staan.
De Pavoni is zo'n 1,5 jaar oud en helemaal onderhouden. Daarna maar een paar koffies mee gemaakt want mijn DB was er al eerder dan verwacht. De vorige eigenaar heeft er een manometer op gezet voor de boiler, wat een leuke toevoeging is. Zelf heb ik hem nog een keer opnieuw vastgezet met Loxeal draadbindmiddel omdat ik niet zo'n fan ben van teflon tape. Verder is het volgende onderhoud verricht:
Nieuw douchescherm
Nieuwe groepring
Zuigerringen waren nog helemaal goed (machine is vrij weinig gebruikt) dus zijn origineel gelaten
Nieuwe o ring tussen boiler en groep (was nog prima, maar voor de zekerheid)
Nieuwe o ring op de schroefdop van de boiler (ook voor de zekerheid)
Nieuwe adapter voor de stijgbuis (schroefdraad was af-fabriek niet zo netjes, dus gelijk even meegepakt)
Groep geheel schoongemaakt en opnieuw ingevet met Loxeal 4 siliconenvet met PTFE
Geheel ontkalkt (dus nu 100% kalkvrij!)
Bijgeleverde accesoires:
Bodemloos portafilter
Portafilter met dubbele uitloop
Mooie, degelijke tamper
Single shot filterbakje
2x double shot filterbakje
Forumprijs: 425 euro. Niet de allergoedkoopste misschien, maar wel een hele mooie jongebruikte machine met leuke extra accesoires, die parktisch als nieuw is en helemaal klaar is voor een nieuw baasje. Zoals uit de advertentie misschien ook wel af te leiden is zorg ik goed voor mijn machines, dus als je deze koopt krijg je echt een hele nette en schone machine. Eventueel kun je mij in de verleiding brengen met een Acaia Lunar als inruil, of een deal met een leuke molen met flat burrs (bijbetaling van jouw of mijn kant bespreekbaar).
Locatie: Middelburg/Lelystad. Mogelijkheid tot afspreken op een punt op de route tussen die twee plaatsen in is er ook.
Te Koop: La Pavoni Europiccola met extra manometer - 1,5 jaar oud
1Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021