Re: Ameland

2
En dan te bedenken dat sommigen hun machine uitzetten of wegdoen omdat het nu meer dan een Euro per dag kost om 'm aan te hebben ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Koffie is wel een sluitpost en je wordt er echt niet rijk van, en door Coronamaatregelen en een nmm kunstmatig, en, naar ik vooralsnog neig te concluderen, kunstmatig geregisseerde energiecrisis zal de horeca en veel andere kleine ondernemer het intens moeilijk krijgen. Ik heb erg te doen met het MKB. Laten we hopen dat een strenge winter uitblijft.

8
cremalover schreef: wo 28 sep 2022, 11:21 30-80 cent voor de ingredienten?
Das veel overhead dan.Gaat toch nergens over.
Koffie is voor die tenten wat de frikandel is voor de frietzaken. Een goedkope kurk die de zaak drijvende houdt.

Alle andere kosten, huur, personeel, energie, andere inkoop, die stijgen sterk terwijl sommige consumenten een beetje beginnen op te letten wat ze uitgeven en dus minder nonchalant het geld laten wegwaaien.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

10
cremalover schreef: wo 28 sep 2022, 12:04 Een terrasje pikken wordt zo exclusief voor de welgestelden.
Je mist er niks aan. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik 'een terrasje pikken' deed.

Drukte, bijdehante luide mensen om je heen, goedwillende maar onhandige bediening, soms nauwelijks bediening maar werkende via een app die je dan moet openen door een QR code op je terrastafeltje te scannen. Nee dank u! ;-)

Overigens staat in het slot van het desbetreffende en dienaangaande artikel dat men toch wel een cappuccino blijft kopen, gewoon om toch af en toe een luxe gevoel te hebben.

Maar acht cappuccino's, nee dat wil men niet ;-)