Bonen van 30ml

1
Hi allemaal,

Mijn kg bonen van het Hoofdkwartier is er bijna doorheen. Ik zag toevallig in mijn woonplaats dat 30ml ook bonen verkoopt (brazilie) en ~27 euro per kg vraagt. Heeft iemand ervaring met 30ml? Is het het waard of kan ik beter wachten op de nieuwe koffie van de maand
Rocket R58 Cinquantotto - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40

Re: Bonen van 30ml

2
Wachten op nieuwe kvdm zou ik sowieso niet doen, herfstmix is altijd twee maanden ;) Maar 30ml bestaat al een poosje en hebben sowieso ook goeie koffiebonen, je moet misschien even letten op de branddatum als je het in een van hun vestigingen koopt. Ze hebben een centrale branderij en dan is het soms even opletten dat de zakjes op het "retailplankje" daar niet al een hele tijd staan.

3
Emass schreef:Hi allemaal,

Mijn kg bonen van het Hoofdkwartier is er bijna doorheen. Ik zag toevallig in mijn woonplaats dat 30ml ook bonen verkoopt (brazilie) en ~27 euro per kg vraagt. Heeft iemand ervaring met 30ml? Is het het waard of kan ik beter wachten op de nieuwe koffie van de maand
Je kunt ook een andere boon van Hoofdkwartier uitzoeken toch?
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
Emass schreef:Hi allemaal,

Als je woonplaats Amersfoort is, waar ook een 30ml zit, zou je ook eens langs kunnen gaan bij Little Roastery. De branderij is iedere zaterdag open voor publiek van 10 tot 17 uur. Je kunt er dan koffie drinken en bonen kopen.

7
omeCo schreef: za 22 okt 2022, 08:23 Als je woonplaats Amersfoort is, waar ook een 30ml zit, zou je ook eens langs kunnen gaan bij Little Roastery. De branderij is iedere zaterdag open voor publiek van 10 tot 17 uur. Je kunt er dan koffie drinken en bonen kopen.

Bedankt voor de tip. :mrgreen:
Als Amersfoorter wist ik dit niet…. :geek:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

8
GuidovW schreef:
omeCo schreef: za 22 okt 2022, 08:23 Als je woonplaats Amersfoort is, waar ook een 30ml zit, zou je ook eens langs kunnen gaan bij Little Roastery. De branderij is iedere zaterdag open voor publiek van 10 tot 17 uur. Je kunt er dan koffie drinken en bonen kopen.

Bedankt voor de tip. :mrgreen:
Als Amersfoorter wist ik dit niet…. :geek:
Graag gedaan. Naast dat ik vind dat de bonen goed zijn, draag ik Little Roastery een warm hart toe omdat ik de mogelijkheid heb gekregen om wanneer ik me goed voel, wat uren door te brengen bij de branderij en mee te helpen met wat er zoal te doen is.

We zitten tegenover de oude prodent fabriek en boven de Retourboulevard.
Afbeelding

9
Ik zou persoonlijk ook eerder een andere koffie van het HK uitzoeken. Ben echt super tevreden over hun koffies tot dusver! Vooral de herfstmelange is echt heerlijk vind ik! Daarnaast ook hele goede dingen van OmeCo gehoord over Little Roastery, dus ik ben zelf ook van plan daar binnenkort eens te gaan bestellen.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021