Volautomaat met wateraansluiting

1
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben aan het zoeken naar een volautomaat met wateraansluiting, aangezien ik al een wateraansluitpunt in mijn keuken heb waar ik de machine wil plaatsen.

Echter bestaat zoiets wel? Tot nu toe heb ik eigenlijk enkel de JURA GIGA X3C gevonden, maar die is wel erg duur.

Weten jullie meer modellen?

Re: Volautomaat met wateraansluiting

5
Zonder nog offertes aan te vragen heb ik tot nu toe deze modellen gevonden met vaste wateraansluiting:

1900 Bartscher KV1 Classic
2500 Saeco Aulika Evo Top R
2700 Nivona Facil F9b
4600 Animo OptiMe
5400 Jura Giga X3C
5400 Animo OptiBean

De prijs is niet exact maar een indicatie. De prijs van de Bartscher ligt rond het niveau van een inbouw koffieapperaat welke vaker een vaste wateraansluiting hebben (bijvoorbeeld die van Miele).

Mocht er iemand nog concrete aanvulling hebben hoor ik het graag! Het is lastig zoeken.

8
Hier moest ik even over nadenken, maar ik geloof dat ik het principe snap.

Ik heb maar een paar volautomaten van binnen gezien, maar volgens mij is ook een goedkope volautomaat aan te passen voor waterleiding.

Aan elke standaard ulkapomp kun je een slang hangen. Magneetventiel als lekkagebeveiliging is wel goed idee.
Verder hoef je alleen de flowmeter door een hogedruk uitvoering te vervangen.

Totale kosten incl. Montage < €200,-

9
HanR schreef: za 29 okt 2022, 13:05 Hier moest ik even over nadenken, maar ik geloof dat ik het principe snap.
Volgens mij zijn de afgebeelde Aliexpres componenten vlottersystemen zoals je ze ook in stortbakken van de toiletpot tegenkomt. Als de vlotter omhoog gaat, dan sluit de watertoevoer. Dus daarvoor heb je wel je watertank nodig.

Zelf zou ik Xenophon aanraden om toch vooral ook eens naar halfautomaten te kijken. Doe eens gek, maak nog lekkerdere koffie!