Een Rocket molen

1
Wat is jullie mening over een Rocket molen? ik overweeg om er eentje aan te schaffen
het zou een mooi geheel vormen met de rocket appartamento,maar is die goed?
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Re: Een Rocket molen

2
Het zijn gewoon Eureka malers, gelijk aan de Specialita en Mignon XL, maar dan in een mooier jasje.

Het nadeel van de Rocket molens is dat ze een soort doser hebben. De uitgang van de maalschijven naar je filterbakje is korter bij de Eureka's die daarnaast nog iets goedkoper zijn ook.

Zou ze niet uit de weg gaan, maar ook met het oog op makkelijk doorverkopen (veel mensen zullen geen Rocket molen naast hun merk XYZ willen) waarschijnlijk gewoon voor de Eureka kiezen. Daar is genoeg over geschreven.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

3
Ypuh schreef: do 01 dec 2022, 19:51 Het zijn gewoon Eureka malers, gelijk aan de Specialita en Mignon XL, maar dan in een mooier jasje.

Het nadeel van de Rocket molens is dat ze een soort doser hebben. De uitgang van de maalschijven naar je filterbakje is korter bij de Eureka's die daarnaast nog iets goedkoper zijn ook.

Zou ze niet uit de weg gaan, maar ook met het oog op makkelijk doorverkopen (veel mensen zullen geen Rocket molen naast hun merk XYZ willen) waarschijnlijk gewoon voor de Eureka kiezen. Daar is genoeg over geschreven.
ja daar heb je wel punt wat betreft ooit verkopen.

4
Eureka XL inderdaad. Gewild, goed. Maar wellicht even wachten op de Eureka met weegschaal ingebouwd? Die is er nu al maar geheid dat de versie met 65mm schijven er ook komt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
Die nieuwe turbo is een stuk goedkoper dan de XL, ik heb er gisteren eentje binnen gekregen ik moet hem nog even nader bekijken maar volgens mij is dat een goed alternatief op de XL. Die Libra, als die er komt in 65mm, zal we een stuk prijziger worden.

7
bobbee schreef: do 01 dec 2022, 20:19 Eureka XL inderdaad. Gewild, goed. Maar wellicht even wachten op de Eureka met weegschaal ingebouwd? Die is er nu al maar geheid dat de versie met 65mm schijven er ook komt.
Eureka Mignon XL 65mm Chrome onverslijtbaar ,volgens de technische gegevens kunnen de schijven max 1600kg vermalen

8
Dat zijn schijven met "diamond inside" die gaan inderdaad best lang mee, volgens mij is dat ook gelijk het verschil met de turbo. Maar ik ga morgen eens even die schijven eruit schroeven kijken of het wel of geen DI schijven zijn.

Anyhow, die rocket molen, ja ziet er leuk uit als het naast een rocket staat, maar meer retentie en minder goede prijs/kwaliteit verhouding dan de Eureka malers.