Mijn Eureka Mignon maalt niet fijn genoeg.
Zijn al ooit nieuwe maalschijven van 50 mm ingekomen,en schoongemaakt.
Ik zet hem op de zo fijnst mogelijke stand,moet dan evengoed veel koffie in de piston doen,om beetje normale druk te verkrijgen.
Iemand een idee?
Groet Frank
Re: Eureka mignon maling
2Oude koffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
3Welke maalschijven heb je in de mignon zitten? Er zijn twee soorten, de 'originele' die gefocust zijn op espresso en de 'Filtro Pro' die meer gefocust zijn op filterkoffie en waarmee je minder fijn kunt malen.
5Doet de maler dit ineens zonder dat je wat hebt aangepast? -> schoonmaken
Weet je zeker dat de maler op de fijnste stand staat? Er wordt nogal eens gedacht dat 0 de laagste is, maar die cijfers zeggen helemaal niets. Je kunt die knop meerdere keren ronddraaien.
Is je hoeveelheid koffie wel gelijk aan waar het bakje voor gemaakt is?
Weet je zeker dat de maler op de fijnste stand staat? Er wordt nogal eens gedacht dat 0 de laagste is, maar die cijfers zeggen helemaal niets. Je kunt die knop meerdere keren ronddraaien.
Is je hoeveelheid koffie wel gelijk aan waar het bakje voor gemaakt is?
6Is al lange tijd niet goed.
Ik heb de molen afgesteld zodat de schijven elkaar net raken en dan een beetje terug.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de molen afgesteld zodat de schijven elkaar net raken en dan een beetje terug.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
7En welke koffie gebruik je op dit moment? Heb je daar al wat mee geëxperimenteerd?
8Goede kwaliteit koffiebonen is t enige waar ik aan kan denken of ze moeten heel slecht uitgelijnd zijn je schijven maar lijkt me sterk.jelveen schreef: do 02 feb 2023, 09:14 En welke koffie gebruik je op dit moment? Heb je daar al wat mee geëxperimenteerd?
Supermarkt koffie kan je vaak niet fijn genoeg malen zonder dat het er alsnog snel uitkomt.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
9De hamvraagjelveen schreef: do 02 feb 2023, 09:14 En welke koffie gebruik je op dit moment? Heb je daar al wat mee geëxperimenteerd?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
10Verschillende soorten koffie geprobeerd,dus niet alleen supermarktkoffie.