Marcala koffie

1
Om te proberen 1 kg Maracala koffie gekocht bij de lidd
herkomst Honduras 10,99 per kilo Houdbaar tot 30-4-24
dus ik ga er gemakshalve van uit dat deze boon redelijk .tot vers is

gespot bij een bekende brander voor 19,95 kilo
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Re: Marcala koffie

3
Ben70 schreef:Om te proberen 1 kg Maracala koffie gekocht bij de lidd
herkomst Honduras 10,99 per kilo Houdbaar tot 30-4-24
dus ik ga er gemakshalve van uit dat deze boon redelijk .tot vers is

gespot bij een bekende brander voor 19,95 kilo
Ben benieuwd

Afbeelding

4
Het zou mij eerlijk gezegd een worst wezen of die koffie vers gebrand is of niet, maar het komt op mij over als een kiloknaller... De verpakking staat vol met prachtige green-washing maar er is geen koffieboer die echt kan leven van €0,50 per kilo en dan wil ik niet eens weten waar dat sterretje voor staat.
Bijlagen

5
Pti schreef: wo 22 feb 2023, 20:49 Het zou mij eerlijk gezegd een worst wezen of die koffie vers gebrand is of niet, maar het komt op mij over als een kiloknaller... De verpakking staat vol met prachtige green-washing maar er is geen koffieboer die echt kan leven van €0,50 per kilo en dan wil ik niet eens weten waar dat sterretje voor staat.
Ach ik ben gewoon hetero verdiep me ook niet in sterretjes
bovendien staat er nergens dat de koffie boer 50 cent per kilo krijgt
misschien zon pak ff kopen kun je de achterkant ook lezen :D :D :D :D :D :D

8
bobbee schreef: wo 22 feb 2023, 21:20 Wat is maracala koffie?
Iets met koffie en badpakken geloof ik (althans volgens Google). :shock:
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

9
Ben70 schreef: wo 22 feb 2023, 21:05
Pti schreef: wo 22 feb 2023, 20:49 Het zou mij eerlijk gezegd een worst wezen of die koffie vers gebrand is of niet, maar het komt op mij over als een kiloknaller... De verpakking staat vol met prachtige green-washing maar er is geen koffieboer die echt kan leven van €0,50 per kilo en dan wil ik niet eens weten waar dat sterretje voor staat.
Hoe dik het er uberhaupt op ligt, zes van deze zeven slogans zegt letterlijk helemaal niets;
-Way to go
-Fairglobe
-Fairtrade
-Fairboulevard
-Human Rights Alley
-100% Physically traceable
-Simply better for everyone

Het is net als Albert Heijn die zijn kiloknaller vlees rebranden met de naam "Green Fields" dat vlees heeft helemaal niets met groen noch velden te maken. Goed iedereen moet lekker zijn eigen beslissing maken over voeding, duurzaamheid en prijs, maar als ikmag kiezen dan heb ik liever een goedkope koffiemaker (ie. Aeropress) met (dure)rete-goeie koffiebonen dan dat ik voor honderden euro's aan apparatuur verslijt aan kiloknallers.
Frup schreef: wo 22 feb 2023, 21:56
Marcala is een regio in Honduras.

10
Pti schreef: wo 22 feb 2023, 22:03
Ben70 schreef: wo 22 feb 2023, 21:05
Hoe dik het er uberhaupt op ligt, zes van deze zeven slogans zegt letterlijk helemaal niets;
-Way to go
-Fairglobe
-Fairtrade
-Fairboulevard
-Human Rights Alley
-100% Physically traceable
-Simply better for everyone

Het is net als Albert Heijn die zijn kiloknaller vlees rebranden met de naam "Green Fields" dat vlees heeft helemaal niets met groen noch velden te maken. Goed iedereen moet lekker zijn eigen beslissing maken over voeding, duurzaamheid en prijs, maar als ikmag kiezen dan heb ik liever een goedkope koffiemaker (ie. Aeropress) met (dure)rete-goeie koffiebonen dan dat ik voor honderden euro's aan apparatuur verslijt aan kiloknallers.
Frup schreef: wo 22 feb 2023, 21:56
Marcala is een regio in Honduras.
Als je eens goedkope koffie probeert dan zitten er altijd 2 kanten aan, of je heb mazel dat je goede koffie hebt en je bent blij
als die niet goed is dan weet je weer zeker dan je gebruikelijke koffie toch een stuk beter is ,en dan bij je ook weer blij dat je niet voor de kat zijn viool altijd te veel geld uitgaf voor je koffie.