Het vakantiegeld is weer in aantocht en dit jaar vond ik dat het wel besteed kon worden aan een nieuwe koffie setup.
Ik drink mijn koffie uit een filter-machine, chemex of mokapotje. Espresso is niet van toepassing.
De apparaten op de vervanglijst zijn een ex horeca Fiorenzato T80 (64mm schijven) en een blokker waterkoker (ook voor thee en koken).
Qua maler ben ik er wel aardig uit: een Fellow Ode Gen 2. Compact, strakke vormgeving, weinig retentie, ontworpen voor filter en goede reviews.
Qua waterkoker/pour over kettle ben ik ook verliefd op de Fellow Stagg. Echter is de flow rate minder/niet geschikt voor een flinke sloot thee of het voorkoken van een pan water voor avondeten. De Fellow Corvo schenkt al sneller maar is weer minder geschikt langzame pour overs.
Wellicht allebei, of 1 basis met beide elektrische ketels? Of een Stagg combineren met een Quooker? Of een snelle/grote waterkoker en een losse pour over kan zonder verwarmingselement?
Doel is vooral om niet nog meer apparaten op het aanrecht te plaatsen en het juist een beetje strakker en beter te maken. Graag jullie commentaar en tips!
Re: Full Fellow Setup
2Een Quooker icm fellow stag lijkt mij de oplossing! Quooker erg gemakkelijk in t dagelijks leven voor thee en alles waar je heet water voor nodig hebt en dan die losse fellow stag voor de pour over! Kan je niet fout mee gaan en dat vakantiegeld kan je beter maar gelijk uitgeven!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
3Of een Quooker en een kleine gooseneck kettle zonder verwarmingselement (10 euro op ali) die je in een kastje kan stoppen als dat niet werkt kan je later altijd nog een dure Stagg EKG kopen.
☕ Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
4Haha, dit is wel de optie 'inclusief vakantiegeld van volgend jaar'...mr Blanc schreef: wo 12 apr 2023, 23:16 Een Quooker icm fellow stag lijkt mij de oplossing! Quooker erg gemakkelijk in t dagelijks leven voor thee en alles waar je heet water voor nodig hebt en dan die losse fellow stag voor de pour over! Kan je niet fout mee gaan en dat vakantiegeld kan je beter maar gelijk uitgeven!
5De mensen van de Quooker presenteren het alsof die bijna niks kost per dag
5 cent per dag?
eerder 85 cent per dag, dus maar liefst 17 keer zoveel
5 cent per dag?
eerder 85 cent per dag, dus maar liefst 17 keer zoveel
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6Komt nog bij dat zo'n Quooker kuren kan krijgen. Die van een goede vriendin ging om de haverklap 'knipperen' en dan zou je moeten uitzoeken wat het ding mankeert. Uit en aan zetten hielp dan een poosje maar eigenlijk moest er iemand bijkomen en dat kost dan weer van alles.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Eigenlijk een soort espressomachine met boiler.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
8Mijn persoonlijk ervaring met de kwaliteit (en service van het bedrijf) Quooker is in elk geval enorm goed, veel beter dan die van andere merken kokend waterkranen, het bekende goedkoop-duurkoop verhaal. En tsjah, uiteindelijk is het een luxe product dus dan moet je niet zeuren dat het geld kost. De waterkoker gebruikt ook meer energie dan een ouderwetse fluitketel op het gasfornuis. Maar die 5 of 9 cent per dag die je her er der leest lijkt me iets van enkele jaren gelee.
9Ja hier ook een erg tevreden gebruiker. Het is een investering maar levert zoveel gebruiksgemak. Zou het zo weer opnieuw doen.Pti schreef: do 13 apr 2023, 14:47 Mijn persoonlijk ervaring met de kwaliteit (en service van het bedrijf) Quooker is in elk geval enorm goed, veel beter dan die van andere merken kokend waterkranen, het bekende goedkoop-duurkoop verhaal. En tsjah, uiteindelijk is het een luxe product dus dan moet je niet zeuren dat het geld kost. De waterkoker gebruikt ook meer energie dan een ouderwetse fluitketel op het gasfornuis. Maar die 5 of 9 cent per dag die je her er der leest lijkt me iets van enkele jaren gelee.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
10Denk dat de fluitketel op het gasfornuis meer kost voor het opwarmen van het water.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’