Weber Workshops Spring Clean

1
Hoi koffie liefhebbers,

Ik ben op de laatste ACF tegen de mini stand van Weber Workshops aangelopen. Naast de Unifilter viel mijn ook op de nieuwe Spring Clean voor €87,95. Persoonlijk vind ik dat een stevige prijs maar je krijgt er wel wat voor, echter vind ik de bijna €30,- verzendkosten van DHL een beetje teveel van het goede. Dan wordt hij wel binnen 4 werkdagen thuisbezorgt. Waar komt dat ding vandaan en kan het niet voor minder?

Heeft toevallig iemand een lokaal adresje waar ze de Spring Clean ook verkopen?
Crem One 2B, Comandante C40 MK4 , AiroPress, Flair Pro 2, Handpresso, Sifon, MalhKonig X54, Hario V60.
A coffee a day, keeps the docter away.

Re: Weber Workshops Spring Clean

8
omeCo schreef: di 18 apr 2023, 06:59
robinfcb schreef:Lijkt mij dat het effect hetzelfde is als een blind filter gebruiken?
Maar dan met veel meer water ineens.
Ja, enige voordeel is denk ik dat het reinigingsmiddel iets meer tijd heeft om op te lossen in het water. Maar als je gewoon een reinigingstablet gebruikt kan het reinigingsmiddel toch niet door het douchescherm voordat het is opgelost..
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

9
Gaat wel heel veel water door je groep heen daarmee. Ik denk dat je al snel al het siliconenvet wat op de bewegende delen zit wegspoelt, waardoor je de hele groep uit elkaar moet halen en opnieuw moet invetten. Doe mij maar gewoon normaal blindfilteren en af en toe de hele groep reinigen.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

10
Dit lijkt me beter voor machines met een elektrische driewegklep dan bij mechanische machines inderdaad. Dat schoonmaakmiddel moet je bij mechanische machines (zoals e61) sowieso niet te vaak gebruiken, je douchescherm wip je er zo uit en is heel makkelijk schoon te houden.