Ik zag deze voorbijkomen en wilde eigenlijk de standaard Quickmill 3035 kopen (vanwege gebruiksgemak, esthetische looks en grote ivm WAF), maar toen zag ik ook deze voorbij komen:
https://www.best-of-italy.com/de-eur/i/ ... 68142.html
Wat is jullie mening hierover?
- Zou de PID naar behoren werken?
- Je kan de flow bepalen is dat handig? (bv voor pre infusie)
Alle tips en meningen zijn welkom.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Quickmill PID flow 3035
2Deze valt bij mij direct af vanwege de geïntegreerde koffiemolen. Ik zou dan kiezen voor een Rancilio die "uitgekit" is, met een maler naar keuze.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
3Het is me bekend dat iedereen voor een aparte maler is, waarom is dit eigenlijk vooral?ErikvW schreef:Deze valt bij mij direct af vanwege de geïntegreerde koffiemolen. Ik zou dan kiezen voor een Rancilio die "uitgekit" is, met een maler naar keuze.
5Hm.. oké en voor mij als beginner: waarom zijn dat geen goede malers? Ik zie dat ze kleiner zijn en in stappen (ipv traploos) zijn in te stellen.ErikW schreef:Omdat er nooit goede malers inzitten.
6Dat moet je aan de producenten van die apparaten vragenMichaelvDuuren schreef: di 02 mei 2023, 16:47Hm.. oké en voor mij als beginner: waarom zijn dat geen goede malers?ErikW schreef:Omdat er nooit goede malers inzitten.

Als ze er een goede maler in zouden bouwen dan zou het ding duurder worden, terwijl de klanten die zo'n misbaksel kopen het vooral doen vanwege "het ding lijkt heel wat en is erg goedkoop, nu in de aanbieding dus ik zeg doen!"
Vroeger was het dezelfde discussie met "waarom zijn dat geen goede draaitafels?" wanneer het ging over die goedkope dingen die in één blok platenspeler, radio, cassetterecorder, versterker en luidsprekers boden en die bovendien helemaal niet zwaar waren om te tillen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Ja ik snap je punt. Alleen is er bij de malers zoveel aan de orde; trilling, traploos, singel, timers, flat etc etcfransg schreef:Dat moet je aan de producenten van die apparaten vragenMichaelvDuuren schreef: di 02 mei 2023, 16:47Hm.. oké en voor mij als beginner: waarom zijn dat geen goede malers?ErikW schreef:Omdat er nooit goede malers inzitten.
Als ze er een goede maler in zouden bouwen dan zou het ding duurder worden, terwijl de klanten die zo'n misbaksel kopen het vooral doen vanwege "het ding lijkt heel wat en is erg goedkoop, nu in de aanbieding dus ik zeg doen!"
Vroeger was het dezelfde discussie met "waarom zijn dat geen goede draaitafels?" wanneer het ging over die goedkope dingen die in één blok platenspeler, radio, cassetterecorder, versterker en luidsprekers boden en die bovendien helemaal niet zwaar waren om te tillen.
Als ik alleen inlever op bv hoe snel, geluidloosheid en gebruiksgemak dan vind ik die consessies oké om prijs in te leveren.
Maarrr je leest toch ook wel dat de bonen hun smaak verliezen of juist versterken met een goede maler

8Ik ken geen maler die goedkoop en traag is, herrie maakt, lastig te bedienen is maar verrukkelijk maalsel levertMichaelvDuuren schreef: di 02 mei 2023, 17:44 Als ik alleen inlever op bv hoe snel, geluidloosheid en gebruiksgemak dan vind ik die consessies oké om prijs in te leveren.

Evenzo geen pickup die wat draaisnelheid / toeren onzuiver is, een goedkope saffier heeft, een te zware arm maar uitmuntend signaal geeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
9Er speelt nog iets. Espresso wordt gemaakt met water van circa 95°C. En bonen worden liever bewaard bij aanzienlijk lagere temperaturen.MichaelvDuuren schreef: di 02 mei 2023, 14:42 Het is me bekend dat iedereen voor een aparte maler is, waarom is dit eigenlijk vooral?
10Ja dat is ook een goede, ik was wel inderdaad van plan om de bonen niet in het reservoir te laten. Ik wil inderdaad per portie bonen toevoegen. Is dat überhaupt mogelijk met zijn machine? Of te veel popcorning oid?HeinK schreef:Er speelt nog iets. Espresso wordt gemaakt met water van circa 95°C. En bonen worden liever bewaard bij aanzienlijk lagere temperaturen.MichaelvDuuren schreef: di 02 mei 2023, 14:42 Het is me bekend dat iedereen voor een aparte maler is, waarom is dit eigenlijk vooral?