Goedemiddag allen, ik ben in het bezit van een gemodificeerde Rancilio Silvia (boiler ingepakt, auber PID, Ulka pomp, 9 bar afstelling).
Toch blijft een dual boiler interessant, met name omdat we altijd cappuccino drinken en melkopschuimen nu met een aparte melkopschuimer gaat.
Ik zag nu op MP bovenstaande machine staan voor 1250, is dit een goede koop? Zijn er mensen hier met ervaring van deze machine? Ik weet dat de pro destijds kuren had maar ik lees eigenlijk niets over de Pro X.
Qua specs voldoet deze aan mijn behoefte.
Ben benieuwd naar jullie feedback.
Re: Rancilio Silvia pro x- MP adv - goede koop?
2Is dat die in Eindhoven? Zat er ook naar te loeren . Verkoper is alleen niet bepaald scheutig met de informatie over de machine....
3Ik meen mij te herinneren dat James Hoffman hem ook besproken heeft in een test van diverse apparaten in dezelfde prijsklasse, was geen overdonderend succesnummer, en vergeleken met de 'oude' Silvia, heel veel groter (best wel lomp). Even gezocht, hier zit ie tussen: https://youtu.be/e0kQ5WqjcU8Djstrike schreef: za 22 jul 2023, 15:09 Goedemiddag allen, ik ben in het bezit van een gemodificeerde Rancilio Silvia (boiler ingepakt, auber PID, Ulka pomp, 9 bar afstelling).
Toch blijft een dual boiler interessant, met name omdat we altijd cappuccino drinken en melkopschuimen nu met een aparte melkopschuimer gaat.
Ik zag nu op MP bovenstaande machine staan voor 1250, is dit een goede koop? Zijn er mensen hier met ervaring van deze machine? Ik weet dat de pro destijds kuren had maar ik lees eigenlijk niets over de Pro X.
Qua specs voldoet deze aan mijn behoefte.
Ben benieuwd naar jullie feedback.
4Je hebt rond die prijs best veel keuze in zowel nieuw (profitec, lelit, expobar etc) als tweedehands. Dual boilers en warmtewisselaar zijn allebei wel te vinden.
5ik zou dan toch eerder voor de Profitec 300 gaan.
of nog liever voor een 2e hands Dalla Corte mini.
een 2e hands Strega met PSM is ook geen verkeerde keuze.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
6Na lang wikken en wegen tussen de Profitec 300 en de dalla Corte mini ik ben voor een dalla Corte mini gegaan (bij toeval tegenaan gelopen).bvds schreef: za 22 jul 2023, 20:47 ik zou dan toch eerder voor de Profitec 300 gaan.
Een kans als deze kom je niet vaak tegen, was bang toch spijt te krijgen als ik voor de Profitec 300 was gegaan.