Goedemiddag mede koffie en thee en andere liefhebbers.
Zal me hierbij eens voorstellen na heel veel gelurk de afgelopen tijd.
Ben nu een jaar of 8 geleden begonnen met me eerste echte espresso machine.
De Vibiemme domobar uit 1980 oid (zal binnekort foto’s uploaden) en een Macap m2m.
Hiervan heb ik jaren plezier gehad en met de tank van een machine, veel geleerd en ervaren om te houden van een espresso en dergelijke.
Bij mij vriendin begon het ook te kriebelen na alle verhalen en eindeloze YouTube filmpjes. Instagram tag’s enz. Helaas drinkt ze enkel cappuccino’s vandaar een mooie reden dat er toch echt een Hx of een dual boiler machine in de keuken komt te staan.
Hierbij hem ik gekozen voor de ECM Mechanica 4 profi en een nieuwe bonen maler E ureka mignon specialita.
Dit was gelukkig een goede keuze want me vriendin vindt het ook leuk op koffie te maken.
Wel alleen nog cappuccino espresso maak ik liever nog zelf.
Tot nu toe geen problemen met de machine gehad tot vanochtend dat me vriendin me in paniek belde op werk. Dit verhaal vervolg ik in een andere topic.
Owja in de tussentijd natuurlijk weer verder kijken en zoeken en toen kwam de Timemore 64s advertentie op dit forum voorbij en natuurlijk meteen gereserveerd.
Dit omdat ik toch ook filter koffie weer wil gaan proberen hiervoor heb ik een plastic v60 aangeschaft ik wil niet elke keer de vaste maler voor de juiste maalgraad voor filter koffie of aerospace’s oid verstellen
En daarbij wss toch nog een flair58 of een ander lever/hevel machine gaat komen in de toekomst.
Hoop dat bovenstaand ook voor jullie een goede rede is dat er een 2de elektrische maler bij moet komen haha.
Bedankt voor jullie aandacht voor de lap tekst.
Als het al te lezen is, heb dyslexie dus spelling en zinsopbouw/komma’s kunnne nog wel eens wat netter.
Mvg Buddy.
Even voorstellen
1Ecm mechanica 4 profi - Aero press - Hario v60.
Bialetti Moka Venus- Eureka Mignon Specialita
Timemore 078s
Bialetti Moka Venus- Eureka Mignon Specialita
Timemore 078s