Goedemorgen,
ik heb inmiddels tot 2 keer toe meegemaakt dat de portafilter uit mijn nieuwe Izzo Alex Leva is geblazen.
Niet fijn om mee te maken, maar waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik gebruik de originele portafilter, originele baskets, portafilter is volledig tot 6 uur ingedraaid.
Ook de doorlooptijd is normaal, geen minutenlang druk.
Zou het iets met vuil op het afsluitrubber kunnen zijn? Ik had wat extra schoongemaakt, maar gisteren zag ik de portafilter weer een keer langzaam naar links bewegen...
Graag jullie tips
Re: Portafilter klapt er uit
2Herkenbaar.
Porta draait niet genoeg in.
Groepsring platter maken of een dunnere kopen.
Porta draait niet genoeg in.
Groepsring platter maken of een dunnere kopen.
3Is de group seal al nagekeken? Eruit halen en buigen, breekt die of krijg je barstjes dan vervangen voor een soepele die meebuigt.klootwyk schreef:Goedemorgen,
ik heb inmiddels tot 2 keer toe meegemaakt dat de portafilter uit mijn nieuwe Izzo Alex Leva is geblazen.
Niet fijn om mee te maken, maar waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik gebruik de originele portafilter, originele baskets, portafilter is volledig tot 6 uur ingedraaid.
Ook de doorlooptijd is normaal, geen minutenlang druk.
Zou het iets met vuil op het afsluitrubber kunnen zijn? Ik had wat extra schoongemaakt, maar gisteren zag ik de portafilter weer een keer langzaam naar links bewegen...
Graag jullie tips
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
4Volgens de eigenaar is het een gloednieuwe machine, dan zou de zaak waar die is verkocht de oplossing moeten weten en het zou ook vreemd zijn als de gloednieuwe machine nu reeds een oude verdroogde douchescherm-ring zou hebben...bobbee schreef: di 19 dec 2023, 10:20s de group seal al nagekeken? Eruit halen en buigen, breekt die of krijg je barstjes dan vervangen voor een soepele die meebuigt.
Dubbele reden om de verkoper even te vragen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Ligt aan groepsringen van Izzo .Heb twee nieuwe op mijn Pompei gehad en hadden allemaal dit euvel.Ff vlakken .fransg schreef: di 19 dec 2023, 11:55Volgens de eigenaar is het een gloednieuwe machine, dan zou de zaak waar die is verkocht de oplossing moeten weten en het zou ook vreemd zijn als de gloednieuwe machine nu reeds een oude verdroogde douchescherm-ring zou hebben...bobbee schreef: di 19 dec 2023, 10:20s de group seal al nagekeken? Eruit halen en buigen, breekt die of krijg je barstjes dan vervangen voor een soepele die meebuigt.
Dubbele reden om de verkoper even te vragen.
6Ik heb het ook gehad. Ik heb 3 portafilters en een van die drie(naked) in begin sprong ook best vaak weg maar andere twee (niet open) nooit. Ik dacht dat misschien tijdens het uitboren/wegsnijden van de bodem was portafilter ietsjes misvormd.
Ik deed naked wat steviger in en in het begin hield ik die vast met hand tijdens espresso proces. Daarnaast liet ik die in machine zitten. Na tijd was het vanzelf opgelost en heb ik geen probleem meer.
Ik deed naked wat steviger in en in het begin hield ik die vast met hand tijdens espresso proces. Daarnaast liet ik die in machine zitten. Na tijd was het vanzelf opgelost en heb ik geen probleem meer.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/
7Bedankt voor alle reacties zo ver.
Het is inderdaad een machine van nu 3,5 maand oud.
Ik zal de verkoper eens mailen, kijken wat die er van zegt.
Of er onderscheid tussen de enkele en dubbele portafilter zit weet ik iig niet, ik gebruik voornamelijk de dubbele.
Tis in ieder geval geen veilig gevoel dat je elke keer heel goed op moet letten oftie niet gaat slippen. Voor het gevoel zit hij er gewoon prima en strak genoeg in iig.
Of er onderscheid tussen de enkele en dubbele portafilter zit weet ik iig niet, ik gebruik voornamelijk de dubbele.
Tis in ieder geval geen veilig gevoel dat je elke keer heel goed op moet letten oftie niet gaat slippen. Voor het gevoel zit hij er gewoon prima en strak genoeg in iig.
8Bij mij draaide de enkele er minder ver in dan de dubbele.klootwyk schreef: di 19 dec 2023, 14:34 Bedankt voor alle reacties zo ver.
Is in 5 minuten passend gemaakt.
9Maar passend maken. Alstie netjes op zes uur staat zou toch voldoende moeten zijn?
10Of die machine nou nieuw is of niet, waarom niet even kijken of groepering verstaft is? Je weet nooit. Ding is er met een wip uit. Natuurlijk verwacht je het niet maar voor de zekerheid.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’