Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een ECM Botticelli 2 aangeschaft via marktplaats. Nu wil ik die machine gaan schoonmaken (ontkalken, rubber sluit ring vervangen), maar ik heb er geen handleiding bij en ik durf die machine niet op goed geluk open te maken. Kan iemand mij misschien aan een handleiding helpen of uitleggen hoe eea werkt?
Alvast bedankt.
Re: ECM Botticelli 2 handleiding of service kaart?
2Hallo J,
voor onze Botticelli hebben we een mailtje gestuurd naar ECM in duitsland. Vervolgens kregen we een linkje waar we de gebruiksaanwijzing konden downloaden. (wel in het duits)
succes
voor onze Botticelli hebben we een mailtje gestuurd naar ECM in duitsland. Vervolgens kregen we een linkje waar we de gebruiksaanwijzing konden downloaden. (wel in het duits)
succes
3Dank voor je reactie. Ik heb al een mailtje naar ECM italie gestuurd, daar zag ik de Botticelli op de website staan, maar die hebben nog niet gereageerd. Misschien dan ook maar een mailtje naar Duitsland sturen.. Dat linkje heb je zeker niet meer bij de hand?
4moet even in de mailbox van mijn chef snuffelen morgen, Heb wel een hardcopy liggen, maar is een Botticielli I en geen II volgens mij. Weet jij het verschil zo uit je hoofd?
5Volgens mij zijn ze vrijwel identiek. Ik heb een onderdelen lijst van die twee machines gezien, en ik vond ze erg op elkaar lijken. Ik wil eigenlijk alleen maar weten hoe ik die rubber afdichtingsring kan vervangen, want volgens mij lekt die. Ik heb de douche er al uit gehad. Het component dat er onder zit (een soort sproeikop)durf ik er niet goed af te halen, want ik weet niet hoe dat bevestigd is.
6Heb net de onderdelenlijsten teruggevonden(..). Als je geinteresseerd bent.. Ik weet alleen niet of ik hier op het forum bestanden mag uploaden. Anders moet je even je maildres achterlaten.
Volgens mij verschillen die machines alleen uiterlijk een beetje de Botticelli 2 heeft een metertje en 4 knoppen, volgens mij heeft de Botticelli 1 geen meter en minder knoppen. Het pneumatische deel ziet er hetzelfde uit.
Als ik het goed zie zouden de delen onder de douche gewoon los moeten komen als de schroef er uit is..
Volgens mij verschillen die machines alleen uiterlijk een beetje de Botticelli 2 heeft een metertje en 4 knoppen, volgens mij heeft de Botticelli 1 geen meter en minder knoppen. Het pneumatische deel ziet er hetzelfde uit.
Als ik het goed zie zouden de delen onder de douche gewoon los moeten komen als de schroef er uit is..
7Die rubber ring voor je PF gaat er niet zomaar uit. Bij die van ons heb ik er net een parker ingedraaid, milimetertje speling houden en met een schroevendraaier eruit gewipt. Gaat daarmee dus stuk en in dit geval 6 stukken, keihard en niet verwonderlijk dat ie lekte. Nu nog even een nieuwe halen.
Als het niet lukt met de gebruiksaanwijzing, maak ik een digitale kopie van de duitse hardcopy. Wij hebben helaas het file niet meer. Ik heb wel de onderdelenlijsten van espressotec, maar ik neem aan dat dat dezelfde zijn die jij al hebt.
Als het niet lukt met de gebruiksaanwijzing, maak ik een digitale kopie van de duitse hardcopy. Wij hebben helaas het file niet meer. Ik heb wel de onderdelenlijsten van espressotec, maar ik neem aan dat dat dezelfde zijn die jij al hebt.
8Even een update...
Een korte fotoreportage van de vervanging. Let wel op, ik heb net van Sebastiaan geleerd, dat de ECM ringen gebruikt van 8mm en de meeste E61 groepen van 8,5mm dik. De oude Vibiemmering die ik voor de foto's heb gemonteerd etc (de oude was alleen in 6 brokken te verwijderen) was zelfs 9mm dik. Het resultaat is een PF die niet recht naar voren staat. Ook weer op te lossen, maar dat is voor een andere keer..
De link: (omdat ik dat sneller kan realiseren dan verschillende berichten met ieder 2 of 3 foto's)
http://picasaweb.google.com/eenteveel/E ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Suc6 met je project.
Een korte fotoreportage van de vervanging. Let wel op, ik heb net van Sebastiaan geleerd, dat de ECM ringen gebruikt van 8mm en de meeste E61 groepen van 8,5mm dik. De oude Vibiemmering die ik voor de foto's heb gemonteerd etc (de oude was alleen in 6 brokken te verwijderen) was zelfs 9mm dik. Het resultaat is een PF die niet recht naar voren staat. Ook weer op te lossen, maar dat is voor een andere keer..
De link: (omdat ik dat sneller kan realiseren dan verschillende berichten met ieder 2 of 3 foto's)
http://picasaweb.google.com/eenteveel/E ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Suc6 met je project.
9Hallo J.T.,jtrompetter schreef:Heb net de onderdelenlijsten teruggevonden(..). Als je geinteresseerd bent.. Ik weet alleen niet of ik hier op het forum bestanden mag uploaden. Anders moet je even je maildres achterlaten.
Ik ben nieuw op dit forum en bezit sinds een paar dagen een ECM Botticelli 1 met handleiding en servicekaart . Ik ben van plan om met deze machine fanatiek aan de slag te gaan . Ik zou daarom graag een copie (pdf) van je een onderdelenlijst ontvangen en misschien kun je me tevens vertellen waar ik moet zijn voor de ECM ringen (E61? ,dunne en dikke zwarte ?) . Zie foto-reportage van 12much.
Alvast bedankt.
EvG.
10Sebastiaan verkoopt ze in Utrecht voor een leuke prijs..heb je de onderdelen lijst nu al?