Mijn Silvia is dus 10 jaar oud, wat dus inhoud dat ze heter staat afgeregeld dan de jongere modelletjes.
Nou heb ik haar al vaker vanbinnen bekeken en de eenvoud is bijna aandoenlijk.Gewoon twee schroefjes om het thermostaatje voor het water te vervangen door de 100 graden variant en klaar zou je zeggen.
Dus ik naar Oldenhof(reparateur/importeur voor rancilio hier in de buurt, ik geloof ook in utrecht).
En daar kreeg ik te horen dat om het thermostaatje te vervangen het hele binnenwerk gereviseerd moet worden a raison de 400 moederpiiiiieeeeepende euros.
??????????
Zie ik iets over het hoofd?
Zit diep in Silvia`s binnenwerk een anti-materie reactor die ik over het hoofd zag?
Is het werkelijk zo dat de levensduur van Silvia 8 jaar bedraagt en dat ze daarna volledige revisie behoeft?
Of past het schroefje voor het nieuwe thermostaatje gewoon niet op de oude boiler?
Iemand meer inzicht of ervaring?
Ik hoor het graag!
Re: Silvia is een heethoofd!Thermostaat vervangen?
2Volgens mij vertellen ze je echt bullshit. Moet je eens vragen wat er dan allemaal gereviseerd moet worden en waarom. Ben benieuwd naar zijn (sterke) verhaal.
Zo'n thermostaat geeft gewoon een "signaaltje" dat de boiler aan of uit moet, waarom zou je daar de rest van de machine voor moeten reviseren? En 400 euro?? Kan je net zo goed een nieuwe kopen.
Zo'n thermostaat geeft gewoon een "signaaltje" dat de boiler aan of uit moet, waarom zou je daar de rest van de machine voor moeten reviseren? En 400 euro?? Kan je net zo goed een nieuwe kopen.
3Lijkt me ook wat bizar. Nu heeft de thermostaat van de Silvia wel een berucht grote "deadband" van 10 graden ofzo, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met een revisie van €400.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
4Het was een zij, en ze kon me ook niet vertellen waarom ik niet gewoon een nieuw thermostaatje erop kon schroeven. Een andere zij achter de balie wist wel te melden dat zoiets zelf doen veel geld kan besparen
Ik heb me daar het hoofd staan breken in ieder geval.Ik weet dat er verschillen in de boilerontwerpen zitten. Bij de nieuwere versies zit de steamwand aansluiting bovenop, bij mij dus niet.
Maar als ik het goed begrijp doet zo`n thermostaatje niets anders dan de stroom onderbreken zodat het verwarmen stopt. En als je niet het risico loopt een boel duurdere onderdelen te slopen lijkt het mij het proberen waard/gewoon leuk om te doen. Ik geloof het meteen als het iets ingewikkelder in elkaar zit als het lijkt maar had toch graag een second opinion. Maar jullie lijkt het dus ook een sterk verhaal van iemand die een tweedehands voor 300 euro in de (let wel) KOOPJESkelder heeft staan? Weet ik in ieder geval waar ik niet ga upgraden

Maar als ik het goed begrijp doet zo`n thermostaatje niets anders dan de stroom onderbreken zodat het verwarmen stopt. En als je niet het risico loopt een boel duurdere onderdelen te slopen lijkt het mij het proberen waard/gewoon leuk om te doen. Ik geloof het meteen als het iets ingewikkelder in elkaar zit als het lijkt maar had toch graag een second opinion. Maar jullie lijkt het dus ook een sterk verhaal van iemand die een tweedehands voor 300 euro in de (let wel) KOOPJESkelder heeft staan? Weet ik in ieder geval waar ik niet ga upgraden

5Hoi Joffee,
laat eens een foto zien of een onderdeelnummer uit een originele lijst van jouw machine.
Groet, Boy
laat eens een foto zien of een onderdeelnummer uit een originele lijst van jouw machine.
Groet, Boy
6hey 12much,
Wat bedoel je met uit een origenele lijst?
Ik heb wel ff het serienummer voor je:
Fn 60002417 uit 06/09
Het is nu net koffietijd, misschien dat ik haar vanavond ff openmaak voor andere nummers.
(totally off-topic: hoe post ik hier eigenlijk een foto?)
Wat bedoel je met uit een origenele lijst?
Ik heb wel ff het serienummer voor je:
Fn 60002417 uit 06/09
Het is nu net koffietijd, misschien dat ik haar vanavond ff openmaak voor andere nummers.
(totally off-topic: hoe post ik hier eigenlijk een foto?)
7Als je een reactie plaats vind je onderaan de optie om een bijlage toe te voegen.(totally off-topic: hoe post ik hier eigenlijk een foto?)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8een onderdelenlijst van je leverancier ofzo. Ik kan bv met het door jou opgegeven nummer geen afbeelding of link vinden.Wat bedoel je met uit een origenele lijst?
9Aaaah, okay.
Die heb ik niet
Maar ik zal een foto van de bovenkant van de boiler maken en die ff posten hiero, weet ik meteen ook hoe dat werkt. Heb je daar wat aan? Ik neem aan dat je wilt weten wat er NU in zit.
Ik heb helaas geen tijd gehad om het vandaag al te doen
Die heb ik niet

Maar ik zal een foto van de bovenkant van de boiler maken en die ff posten hiero, weet ik meteen ook hoe dat werkt. Heb je daar wat aan? Ik neem aan dat je wilt weten wat er NU in zit.
Ik heb helaas geen tijd gehad om het vandaag al te doen